شناسهٔ خبر: 22589167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(18)

امام جمعه اهل سنت تکاب: "وحدت" ساختار تمدن نوین اسلامی است

تنا - استان آذربایجان غربی

امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: "وحدت" ساختار تمدن نوین اسلامی است و این تمدن ایجاب می کند ما نوع دوست باشیم.

صاحب‌خبر -
ماموستا جلال مرادی در گفتگو با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: تمدن نوین اسلامی بستر عینی برای تحقق مجموعه ای از باورها، ارزش ها و رفتارهایی است که قرآن کریم، سنت و شریعت اسلام برای تکامل فرد و جامعه بیان کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما باید احیاگر ارزش های تمدن پویای اسلامی و رهروان شاهراه شریعت ناب رسول الله در باب احیای تمدن نوین اسلامی باشیم، اضافه کرد: پیامبر اعظم، خلفای راشدین، اهل بیت رسول الله و در زمان حاضر ناخدای کشتی نجات مسلمین مقام معظم رهبری و دیگر علمای راستین هدایتگر و روشنگر راه مسلمانان محسوب می شوند.

امام جمعه اهل سنت تکاب ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران بیداری اسلامی را به وجود آورد و بیداری اسلامی زمینه رشد و تعمیق عناصر تمدن اسلامی را فراهم کرده است.

مرادی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی عبارت از این است که انسان خود تابلویی از دین مبین اسلام باشد، اظهار داشت: یکی شدن جامعه اسلامی مهمترین عنصر جامعه امروزی است و جمهوری اسلامی ایران به علت همین حس نوع دوستی از کشورهای مظلوم و ستمدیده حمایت می کند.

 امام جمعه اهل سنت تکاب به نقش دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در تکوین تمدن نوین اسلامی اشاره و تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تاثیرات عمیقی در جهان اسلام در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و رفاهی و در راستای رشد ملت های مسلمان داشته است و از این جهت توانستند به فرایند شکل گیری تمدن اسلامی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز علمی و پژوهشی با ارتقای سطح فرهنگ عمومی در جامعه، گفتمان سازی و ترویج اخلاق و اخلاق مداری در جامعه عاملی موثر در ایجاد فرهنگ و تمدن نوین اسلامی هستند به شرط اینکه معلم و اساتید قبل از هر چیز خود الگو و اسوه باشند.

 

نظر شما