شناسهٔ خبر: 22588568 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

«غلامرضا شاه‌میوه» دبیر جشنواره نغمات دینی شد

گروه مسابقات: طی حکمی از سوی عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی، به عنوان دبیر هنری جشنواره سراسری آواها و نغمات «آیات» به میزبانی استان آذربایجان شرقی منصوب شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ طی حکمی از سوی عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی» به عنوان دبیر هنری جشنواره سراسری آواها و نغمات «آیات» به میزبانی استان آذربایجان شرقی منصوب شد.
که متن حکم مذکور به شرح ذیل می باشد؛
برادر ارجمند جناب آقای غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی
سلام علیکم و رحمة الله
معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای منشور توسعه فعالیت های قرآنی کشور، برگزاری «جشنواره‌های سراسری آیات» را با مشارکت و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، نهادها، موسسات قرآنی استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، در دستور کار خویش قرار داده است. از این رو با توجه به سوابق، تعهد و تجربیات ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم شما را به عنوان «دبیر هنری جشنواره سراسری آواها و نغمات آیات» استان آذربایجان شرقی منصوب می کنم.
امید است با استعانت از خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با همکاری و هماهنگی مدیر کل استان، در پیشبرد اهداف متعالی حوزه مورد نظر موفق باشید.
یادآور می شود، غلامرضا شاه میوه اصفهانی، در سال ١٣٤٣ هجری شمسی در اصفهان دیده به جهان گشود و از همان اوان کودکی وارد جلسات سنتی تلاوت قرآن کریم شد و از محضر استادانی مانند «علی سلطانی»، «حمیدرضا طالقانی»، «حسین وفایی»، «محمدرضا حاج‌اسماعیلی» و «مهدی کوهمند» استفاده کرد.
وی در سال ١٣٦٥ گروه تواشیح کوثر اصفهان را با جمعی دیگر از قاریان اصفهانی تشکیل داد و خود رهبری گروه را عهده‌دار شد، این گروه در سال ١٣٧٢ در مسابقات سراسری تواشیح و هم‌خوانی در قم موفق به کسب رتبه اول شد. این استاد ممتاز قرآنی از سال ١٣٧٣ تاکنون به عنوان مبلغ قرآنی از طرف جمهوری اسلامی ایران به کشورهای زیادی سفر و در برنامه‌های رادیو و تلویزیونی برخی از این کشورها و نیز در جمع مسلمانان نقاط مختلف موفق به اجرای تواشیح و تلاوت قرآن گردید. از جمله این کشورها می‌توان به سوریه، قطر، یوگسلاوی سابق (مقدونیه، صربستان، مونته‌نگرو)، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، تایلند، فیلیپین، ترکمنستان، روسیه، قزاقستان و ترکیه اشاره نمود.
شاه‌میوه در سال ١٣٨٢ موفق شد کتاب ارزنده «پژوهشی در هنر تلاوت» را به رشته تحریر در آورد که هم‌اکنون به عنوان یک کتاب معتبر آموزشی درباره فنون تلاوت قرآن کریم در مراکز آموزشی تدریس می‌شود. همچنین اخیرا کتاب «معماری تلاوت» از وی انتشار یافته است.
شایان ذکر است جشنواره های بین‌المللی خوشنویسی به میزبانی استان خراسان رضوی و کاریکاتور توسط ستاد جشنواره آیات و جشنواره های سراسری آیات در سال جاری شامل؛ رشته پوستر استان زنجان، نقاشی استان گلستان، تئاتر استان فارس، فیلم شامل مستند کوتاه، داستانی، مستند و انیمیشن استان بوشهر، داستان نویسی جنوب استان کرمان، شعر شامل انواع مختلف شعر استان لرستان، تصویرسازی استان همدان، نقاشی‌خط استان یزد و آواها و نغمات استان آذربایجان شرقی برگزار کننده جشنواره آیات خواهد شد.

نظر شما