شناسهٔ خبر: 22588305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باند رفت جاده ارکان بجنورد این هفته به بهره برداری می رسد

صاحب‌خبر -

یزدان عنبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون باند رفت این مسیر چهار کیلومتری در حال آسفالت است و اجرای آن پیشرفت قابل توجه دارد.
وی افزود: با توجه به دستور استاندار و اهمیت و ضرورت تکمیل و بهره ‌برداری از محور جاده ارکان بر اساس برنامه ریزی انجام شده، باند رفت این مسیر از سه راهی ارکان تا بیمارستان امام حسن(ع) در این هفته تکمیل و به بهره‌برداری می رسد.
وی گفت: این مسیر به لحاظ قرار گرفتن چند مرکز دانشگاهی، بیمارستان امام حسن(ع)، نمایشگاه بین المللی، سیلو و سایر مراکز، یکی از مسیر های پر تردد است و البته اکنون نیاز است تا ایمنی تردد ها در این محور ارتقا یابد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این مسیر با مشخصات بزرگراه به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک خواهد رفت.
پیش از این، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفته بود: اجرای پروژه راهسازی محور سایت اداری در تخته ارکان بجنورد در سال 93 آغاز شد و تاکنون 15 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
علیرضا مصطفی زاده بورا با اشاره به اینکه اجرای این طرح یکی از اولویت دار ترین پروژه های راهسازی است اظهار کرد: گذر خط آب از عرض جاده، عبور خط گاز، وجود تاسیسات برق از جمله موانع در این زمینه است.
وی افزود: محور ارتباطی بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد در سایت تخته ارکان به طول چهار و نیم کیلومتر در 2 باند مجزا با چهار خط عبور و عرض سواره 11 متر در حال انجام است که تا به حال با مشکلات متعدد روبرو بوده است.
مصطفی زاده بورا گفت: از عمده مشکلات وجود تاسیسات برق، گاز، فیبر نوری و آب و فاضلاب در محدوده پروژه است که بخشی از آن در حال جابجایی است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه کمبود منابع مالی پروژه از دیگر مشکلات اجرای پروژه است تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، تکمیل پروژه راهسازی جاده ارکان در بجنورد 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما