شناسهٔ خبر: 22588201 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آیین سوگ هنر در خورموج بوشهر برگزار شد

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: سوگ هنر فرصتی است برای عرض ارادت هنرمندان به ساحت قدسی شهیدان عالم و ترسیم کننده

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: سوگ هنر فرصتی است برای عرض ارادت هنرمندان به ساحت قدسی شهیدان عالم و ترسیم کننده برترین اثر انسانی که شهادت است.
حمید زارعی افزود: بروز و ظهور احساس هنرمند متأثر از واقعه کربلا، نقش و طرحی است زیبا و حس‌برانگیز که هر بیننده‌ رشد یافته در مکتب ایثار و ازخود گذشتگی را از خود بی‌خود می‌کند و تعبیر و مفهومی تازه را در دایره‌المعارف دینی او رقم می‌زند.
وی ادامه داد: دومین سوگ هنر که با همکاری خانه هنر نگین دشتی و بااجرای کودکان هنرمند برگزار شد سعی کرده تا فاصله هنرمند متعهد را با جامعه مخاطب به حداقل ممکن برساند.
زارعی بیان کرد:در این رویکرد برگزار کنندگان با فراهم‌آوری شرایط لازم تلاش کردند زمینه مشارکت بیش از پیش هنرمندان موسیقی ونمایش را برای حضوری حداکثری و مثمر‌ثمر مهیا کنند.
وی اضافه کرد: خلق آثار عاشورایی، مبین تداوم خط سرخ شهادت و ایثار حسینی است و همراهی و همدلی هنرمندان با هویت و ارزشهای دینی مردم، عقب نماندن از قافله همدلان حسین(ع) است و در عین‌حال تزریق شور و احساس هنرمندانه به جریان ابدی کل یوم عاشورا و کل أرض کربلاست.
در ادامه گروه موسیقی نگین دشتی به اجرای سرود سقای تشنگان و 10 نفر از نقالان کودک نیز به اجرای نقل گروهی با موضوع عاشورا و حضرت رقیه پرداختند.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

نظر شما