شناسهٔ خبر: 22588050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نباید از واقعیت های خشکسالی 10 ساله فارس فرار کرد

استاندار فارس که در شورای کشاورزی استان سخن می گفت با بیان این مطلب گفت: نباید از واقعیت خشکسالی 10 ساله گذشته استان فرار کنید، امروز ما شاهد

صاحب‌خبر -

استاندار فارس که در شورای کشاورزی استان سخن می گفت با بیان این مطلب گفت: نباید از واقعیت خشکسالی 10 ساله گذشته استان فرار کنید، امروز ما شاهد کاهش 50 تا 60 درصدی آب در استان هستیم و دیگر آبی باقی نمانده که بخواهیم به فکر حق آبه باشیم. این براساس برنامه ریزی و تراوش ذهنی ماست که شاید باز هم آب به بختگان برود و قطع به یقین کار شما در شورای کشاورزی، مدیریت این وضعیت است و باید با نگاه به حوزه کشاورزی، حداقل آب مورد نیاز این بخش را تامین کنید. اسماعیل تبادار افزود: کشاورز آب می خواهد و اگر آب مورد نیازش کاهش یافته پس باید مواردی مثل کشت گلخانهای جایگزین شود. در بحران بی آبی که در استان وجود دارد همه باید با تدبیر برخورد کنیم و اگر آبیاری تحت فشار امروز در دستور کار است همه باید در این زمینه فعالیت کنیم و صرفه جویی در مصرف را نیز در دستور کار قرار دهیم.
وی تصریح کرد: البته ما به آمدن باران و رحمت خداوند امید داریم اما در کنار آن باید تکنولوژی های روز و راهکارهای نوین را نیز برای گذر از این بحران به کار گیریم و عقل سلیم می گوید باید در این زمینه برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد. تبادار گفت: البته شاید آبیاری نوین و کشت گلخانه ای در کنار مزایایی که دارد معایبی هم داشته باشد و ما باید این موارد را احصا کنیم. علت تاکید ما بر برگزاری موضوعی جلسات نیز بررسی جامع تر این موارد است. اصرار من نگاه جامع بر مباحث مختلف است.
استاندار فارس بیان کرد: در همین زمینه از رسانه ها نیز انتظار دارم القائاتی که به جامعه می دهند انگیزشی باشد نه ناامیدکننده چرا که نا امیدی باعث می شود تا در به دست آوردن راهکارهای مفید با مشکل مواجه شویم. این مردم هستند که باید در کنار دستگاه های اجرایی یار و مددکار ما باشند. تبادار افزود: در جلسه گذشته شورای کشاورزی استان، بازاریابی به عنوان اصلی ترین مشکل کشت گلخانه ای مطرح شد، حال آیا با این صحبت ها باید خیالمان برای بازاریابی داخلی راحت باشد و به فکر صادرات و تقویت آن حوزه باشیم؟

 

46

انتهای پیام

نظر شما