شناسهٔ خبر: 22587994 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو مطرح شد

تشریح آخرین تلاش‌های قرارگاه جهادی امام رضا(ع) برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان

مسئول جمع آوری اقلام کمکهای مردمی قرارگاه جهادی امام رضا گفت: یک آشپزخانه در ازگله برپا شده که هروعده غذایی حدود هزار وعده غذا به زلزله‌زدگان توزیع می‌کند.

صاحب‌خبر -



سید محمد علی سبحانی مسئول جمع آوری اقلام کمکهای مردمی در قرارگاه جهادی امام رضا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرامون میزان ورودی کمهایی که به این قرارگاه رسیده است گفت: تا تاریخ ۲۸ آبان ماه اقلام زیادی من جمله اقلام مربوط به اسکان و بهداشت، پوشاک و گرمایش، لوازم بهداشتی، موادغذایی و لوازم منزل و گرمایشی از طرف مردم به قرارگاه امام رضا اهدا شده است.

وی ادامه داد: گسترده‌ترین اقلامی که تابحال از کمکهای مردمی جمع آوری شده شامل موارد بهداشتی مثل: دستمال کاغذی، پوشک بچه و پد بهداشتی بوده است که از این موارد حدود ۶۵۰۰ پد بهداشتی، ۱۰۰۰ پوشک بچه و ۲۵۰۰ دستمال کاغذی ورودی داشته است.


مسئول جمع آوری کمکهای مردمی با اشاره به اینکه در زمینه پوشاک نیز مردم استقبال خوبی نشان داده اند گفت:

بیش از ۵۰ هزار دست لباس جمع آوری شده است که ۲۰۰ نفر نیرو‌ی داوطلب جهادی از هفته‌ی گذشته هر روز به تفکیک و بسته بندی این البسه مشغول اند.

همچنین بیش از ۱۰ هزار پتو و بالش و تشک به عنوان وسیله گرمایشی اهدا شده است که تا کنون حدود نیمی از این مقدار به منطقه ارسال گردیده است.


وی افزود: حدود ۱۰۰ عدد چادر و ۱۰۰ عدد کیسه خواب به قرارگاه اهدا شده که درکل از میان تمام اقلام اهدایی می‌توان گفت: بیشترین تأکید روی آب و لوازم بهداشتی و لباس گرم بوده است.


سبحانی همچنین در مورد توزیع غذای گرم و نان در میان زلزله زدگان توضیح داد: یک آشپزخانه در منطقه ازگله توسط قرارگاه امام رضا برپا شده که وظیفه پخت نان و غذا را برعهده دارد. این آشپزخانه در هر وعده غذایی حدود هزار وعده غذا به زلزله زدگان توزیع می‌کند.


وی ادامه داد: در حال حاضر در سه منطقه از کرمانشاه مستقر هستیم، من جمله: ازگله، سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب که اقلام حمع آوری شده را به آنجا می‌فرستیم که در آنجا هم دپو و هم توزیع می‌شود.


این مسئول جمع آوری اقلام کمکهای مردمی با اشاره به فضای خوبی که در کمک رسانی‌های مردمی ایجاد شده گفت: در این دوهفته اول به لطف الهی فضای کمک رسانی خوبی بحاکم شده که باید استمرار پیدا کند ومداومت داشته باشد، چرا که این کمک‌ها بالاخص پوشاک و مواد غذایی باید هفته‌ای یکبار برای زلزله‌زدگان شارژ شود.


وی افزود: مسئله حائز اهمیت دیگری که وجود دارد این است که مردم به سمت کمکهای نقدی بروند و اطز ظرفی نیز فاز بعدی فعالیتهای ما این است که از اسکان اضطراری به سمت اسکان موقت و کانکس برویم و باید کانکس خریداری کنیم، ولی لازمه همه این‌ها کمکهای نقدی است چرا که این کانکس‌ها خود هزینه دارد و در حال حاضر نیز در حال آماده سازی کانکس‌ها در چند روستا هستیم.

سبحانی تصریح کرد: فاز بعدی فعالیتهای ما اسکان دائمی برای زلزله‌زدگان است که تصمیم داریم عید امسال به کرمانشاه برویم و به ساخت روستا‌ها اهتمام بورزیم، اما همه این‌ها هزینه بر است و نیازمند کمکهای نقدی مردم می‌باشد.

گزارش تصویری مرتبط را  اینجا تماشا کنید 

نظر شما