شناسهٔ خبر: 22587900 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو مطرح شد

اظهارنظر مازنی درباره فراکسیون امید

عضو فراکسیون امید گفت: ائتلاف فراکسیون امید، ائتلاف افراد معتدل جامعه است که می‌خواهند جامعه براساس عقلانیت اداره شود.

صاحب‌خبر -
حجت‌الاسلام احمد مازنی، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در ارزیابی عملکرد فراکسیون متبوعش، اظهار داشت: عملکرد فراکسیون را موفق و متناسب با اقتضائات شرایط می‌دانم.

وی افزود: پیش از تشکیل فراکسیون دست هایی در کار بود که اجازه ندهند نطفه فراکسیون امید منعقد شود و از ورود اصلاح طلبان به مجلس جلوگیری شود، اما الحمدالله با تدبیر و درایت مقام معظم رهبری و انتخاب مردم، جمع نسبتا خوبی در مقایسه با چند دوره مجالس هفتم، هشتم و نهم، در مجلس دهم گرد هم آمدند.

مازنی تصریح کرد: هدف اصلی فراکسیون امید این است که در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی قانون اساسی و تعامل با مجموعه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و ارکان نظام به امر قانون گذاری و نظارت بپردازد. طبیعی است که در این بین برخی انتظاراتی که ممکن است تند بوده و معقول نیز نباشد برآورده نشود. در واقع فراکسیون باید در چارچوب رویه‌های معقول و معتدل حرکت کند که معتقدم تاکنون در این زمینه نیز موفق عمل کرده است.

عضو فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند عملکرد فراکسیون امید مجلس بسیار ضعیف بوده و در حال حاضر بهتر است این فراکسیون منحل شده و فراکسیون دیگری تحت عنوان «فراکسیون اصلاح‌طلبان» تشکیل شود، خاطرنشان کرد: بررسی و طرح چنین موضوعی باید در مجمع عمومی فراکسیون انجام شود تا اعضا درباره آن صحبت و نتیجه گیری کنند.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که منتقدان عملکرد فراکسیون امید عدم تصدی کرسی ریاست مجلس و یا تصدی کرسی روسای کمیسیون‌های تخصصی را به عنوان یکی از مصداق‌های گفته خود درباره ضعف عملکردی این فراکسیون مطرح می‌کنند و معتقدند که ائتلاف اصلاح طلبان با اعتدال گرایان از همان ابتدا امری اشتباه بوده است، افزود: خیر. بهترین انتخاب ما همان انتخابی بود که انجام دادیم و این انتخاب ائتلاف با اعتدال گرایان است.

مازنی تاکید کرد: معتقدم باید این ائتلاف ادامه پیدا کند چرا که ائتلاف فراکسیون امید، ائتلاف افراد معتدل جامعه است که می‌خواهند جامعه براساس عقلانیت اداره شود. در واقع در این ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدلی حضور دارند که از تندروی‌ها و افراط و تفریط‌ها خسته شده اند و می‌خواهند کشور براساس عقلانیت در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، بین المللی و ... اداره شود.

وی با بیان اینکه این ائتلاف موجب شده تا فضای آرامش بر کشور حاکم شود، افزود: در مجموع جریان ائتلافی را هم به لحاظ روش و هم نوع ائتلاف موفق می‌دانم و معتقدم که این موضوع به نفع کشور، ملت و نظام است. البته طبیعی است که در پاره‌ای از موارد سقف مطالبات محقق نشود.

نظر شما