شناسهٔ خبر: 22587844 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سونوگرافی راه تشخیص دردهای فیزیولوژی/ فقدان امنیت شغلی عامل بروز دردهای اسکلتی

یک متخصص درد گفت: عامل اصلی بسیاری از دردهای مربوط به ستون فقرات و کمر، مسائل اجتماعی، نبود امنیت شغلی در جامعه است.

صاحب‌خبر -

درد نشانه ایجاد بیماری در افراد/ مسائل اجتماعی و امنیت شغلی سبب بروز دردهای اسکلتی می‌شودمحمد علی‌اکبری متخصص درد در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: درد نشان‌ از  ایجاد بیماری‌های مختلف در افراد است و درد از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است به طوریکه بر اثر آسیب‌های مختلف جسمانی، اجتماعی، عارضه درد در انسان پدیدار می‌شود.

وی بیان کرد: شناخت مسئله بسیار مهمی برای گروه‌های مختلف پزشکی است. افراد به طور کلی دچار دردهای فیزیولوژی و یا دردهای پاتولوژی می‌شوند. بیشتر افراد دچار دردهای فیزیولوژی می‌شوند و این دردها شایع است اما عارضه پوتولوژی کمتر دیده می‌شود و نباید عمومیت پیدا کند.

علی‌اکبری با بیان اینکه شناخت درد کمترین وظیفه گروه‌های مختلف پزشکی و خواسته مردم است، افزود: پزشکان با شناخت عامل ایجاد کننده درد پی به بیماری مردم و راه درمان آن می‌برند، گاهی اوقات درد را به وسیله سونوگرافی و یا "ام‌آر آی" می‌توان تشخیص داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات ما در حوزه درد شناسی بحث نبود نیروی انسانی کافی است، عنوان کرد: متاسفانه در حوزه دردشناسی نیروی انسانی کافی در سراسر کشور برای پاسخگویی به نیاز مردم و تشخیص بیماری‌شان وجود ندارد و ما امیدواریم با فعالیت بیشتری انجمن درد، معضل نیروی انسانی هرچه سریعتر برطرف شود.

علی‌اکبری گفت: دردهای اسکلتی شایع‌ترین علت ناتوانی مردم است و به نظرم علت بیشتر دردهای کمر مربوط به مسائل اجتماعی و نبود امنیت شغلی است که منجر به بروز دردهای ستون فقرات می‌شود.

انتهای پیام/

کمبود نیروی متخصص درد در کشور

 

نظر شما