شناسهٔ خبر: 22587499 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

افزایش تلفات فک خزری در سواحل گیلان
فارس: مسئول مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری از افزایش تلفات فک خزری به دلیل افزایش آلودگی‌های دریای خزر خبر داد. امیر صیادشیرازی با اشاره به تحقیقات انجام‌گرفته درباره آلودگی دریای خزر اظهار داشت: میزان آلاینده‌ها در این دریا هر سال بالاتر می‌رود و این آلودگی باعث ضعیف‌ترشدن سیستم ایمنی فک خزری می‌شود. او با اعلام اینکه از هفت لاشه فک خزری که در دو ماه اخیر در سواحل خزر پیدا شده، ‌چهار لاشه در استان گیلان کشف‌ شده‌ است، گفت: این مسئله به دلیل آگاهی‌نداشتن ماهیگیران بومی این استان است. عمده دلیل مرگ فک‌های خزری در ایران گیرافتادن در تورهای ماهیگیری است و چهار لاشه فک خزری که در دو ماه گذشته پیدا شدند، نیز به همین منوال و با ضرباتی که به سرشان وارد شده بود، مرده‌اند. 

برخورد با موتورسواران متخلف
ایلنا: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره تردد موتورسیکلت‌هایی که در محدوده بازار، بار حمل می‌کنند، گفت: سعی می‌کنیم فشار یکباره‌ای به موتورسواران نیاوریم و گام‌به‌گام قانون را درباره آنها اجرا کنیم؛ چراکه آنها نیز مشکلاتی برای خودشان دارند و لازم است به صورت تدریجی مشکلات موتورسواران را حل کنیم. سردار محمدرضا مهماندار درباره تردد موتورسیکلت‌هایی که در محدوده بازار با بار تردد می‌کنند، گفت: متأسفانه بحث موتورسواران با مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گره خورده است و در این بخش ما مشکلات بسیاری داریم. او ادامه داد: برنامه ما در مواجه با موتورسواران این است که گام‌به‌گام با آنها جلو برویم، اولین برنامه‌ ما نیز این است که از ابتدای آذرماه پلاک موتورسواران اصلاح شود و با موتورسوارانی که پلاک‌شان را با اجسام خارجی پوشانده یا محصور کرده‌اند، برخورد کنیم. 

ورود سامانه بارشی به ۸ استان
شرق: کارشناس سازمان هواشناسی، از بارش باران در هشت استان کشور در روزهای آینده خبر داد و گفت: در سه روز آینده آسمان کرمانشاه بارانی است. محمد اصغری گفت: از روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه بارندگی، گاهی رعد‌و‌برق و وزش باد نسبتا شدید برای استان زلزله‌زده کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود. او افزود: در مناطق کوهستانی و سردسیر این استان، احتمال بارش به صورت برف وجود دارد. کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در هشت استان کشور خبر داد و تصریح کرد: از دوشنبه بارش باران در برخی استان‌ها نظیر لرستان، زنجان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، ایلام، اردبیل، کرمانشاه و کردستان آغاز خواهد شد و این بارش‌ها همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود. اصغری با بیان اینکه بارش باران در مناطق زلزله‌زده در سه روز آینده ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با ورود سامانه بارش‌زا به کشور، از بعدازظهر دیروز بارش باران در مناطق زلزله‌زده آغاز شد و این بارش‌ها در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ادامه خواهد داشت. درهمین‌حال مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، از کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی خبر داد. احد وظیفه درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز دوشنبه (۲۹ آبان) کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد و روز سه‌شنبه (۳۰ آبان) نیمه‌ابری تا ابری، وزش باد و گاهی بارش باران و احتمال رعدوبرق با حداقل دمای هشت و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. 

نظر شما