شناسهٔ خبر: 22587411 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه: مسائل مربوط به اوضاع سیاسی نظامی سوریه در نشست آنتالیا بررسی شد

مسکو-ایرنا- وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که در نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در آنتالیا، مسائل و تحولات اساسی مربوط به اوضاع سیاسی نظامی سوریه با توجه به قلع و قمع رو به پایان کانون تروریسم بین المللی و فعالیت مناطق کاهش تنش در این کشور بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در بیانیه امروز وزارت خارجه روسیه آمده است: سرگئی لاوروف، محمد جواد ظریف و مولود چاووش اوغلو به کاهش سطح خشونت ها در سوریه اشاره کردند که موجب شده طرف های سوری از مناقشه و زد و خوردهای مسلحانه صرف نظر کرده و به راه حل سیاسی روی آورند.
وزیران خارجه سه کشور بر ادامه تلاش های مشترک در چارچوب روند صلح آستانه و کمک به ایجاد شرایط برای تسریع مذاکرات سوری سوری تحت نظارت سازمان ملل تاکید کردند.
این بیانیه افزود:وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه همچنین مقدمات برگزاری کنگره گفت و گوهای ملی سوریه در شهر سوچی را بررسی و یادآورشدند که این ابتکار برای اعتمادسازی بین طرف های سوری و مطرح شدن تمام مسائل دستور کار سوریه در گفت وگوهای ملی این کشور به منظور یافتن راه حل قابل قبول همه طرف ها مطابق قطعنامه 2254 ارائه شده است.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود تصریح کرد: تمام توصیه های در مورد مسائل کلیدی برگزاری کنگره گفت وگوهای ملی سوریه که در آستانه این نشست به روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه گزارش خواهد شد، مورد توافق قرار گرفت.
اجلاس رئیسان جمهوری ایران، روسیه و ترکیه اول آذر ماه (22 ماه نوامبر) در شهر سوچی روسیه برگزار خواهد شد.
شبد**اروپام*391 **1010
انتشار:حسن معظمی

نظر شما