شناسهٔ خبر: 22587140 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ارسال سومین محموله امدادی شهرداری تهران به مناطق زلزله‌زده

- زلزله سرپل‌ذهاب بار دیگر تمامی کشور را متحد کرد. شهروندان شهرهای مختلف از سراسر کشور، مدیران و مسئولان و هنرمندان، ورزشکاران و تمامی ساکنان این سرزمین، بار دیگر کنار هم ایستادند تا زخمی را که بر گوشه‌ای از این کشور رسیده‌است التیام بخشند.

صاحب‌خبر -

در كنار سيل كمك‌هاي مردمي، نهادهاي مختلف نيز امدادرساني را در دستور كار قرار دادند. شهرداري تهران به مانند تمامي شهرداري‌هاي كشور، محموله‌هاي امدادي را به مناطق زلزله‌زده ارسال كرد. روز گذشته نيز سومين محموله امدادي شامل تجهيزات و ماشين‌آلات خدمات شهري به مناطق زلزله زده غرب كشور اعزام‌شد.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به ارسال سومين محموله كمك‌هاي شهرداري تهران به مناطق زلزله‌زده غرب كشور گفت: در ادامه كمك و همياري‌هاي شهرداري تهران به مناطق زلزله زده صبح شنبه قبل محموله‌اي شامل ۳ دستگاه بيل مكانيكي، يك دستگاه لودر، ۱۲ دستگاه كمپرسي، ۶ دستگاه تريلي كمر شكن، ۵ دستگاه ماشين مكانيزه حمل زباله، ۱۳ دستگاه ماشين خاور روباز و 500 مخزن به منطقه ارسال شد.

به گزارش همشهري، پيش از اين دو محموله از كمك‌هاي شهرداري تهران به همراه اكيپ‌هاي امدادي، درماني و خدمات شهري نيز به اين مناطق اعزام شده بود. مجتبي يزداني در اين رابطه نيز گفت: پس از وقوع زلزله 7.3ريشتري يكشنبه شب استان كرمانشاه، شهرداري تهران نيز به‌منظور ارسال نيروهاي امدادي و انجام كمك‌هاي مربوطه به اين منطقه، در 3 فاز فعاليت‌هاي خود را آغاز كرد.

وي در ادامه تصريح كرد: در فاز صفر اين عمليات، بلافاصله پس از وقوع زلزله، آقاي صادقي به‌عنوان جانشين شهردار تهران در جلسه ستاد بحران كشور حضور يافتند. بعد از آن، فاز اول عمليات درخصوص برآورد نيازهاي مناطق زلزله زده آغاز شد كه در اين مرحله، شهردار تهران با حضور در ستاد بحران كشور، ضمن تماس با معاون عمراني و استاندار كرمانشاه، نيازهاي اوليه مناطق زلزله زده را مشخص كردند.

مجتبي يزداني افزود: شهرداري پس از برآورد نيازهاي اوليه 600 نفر از نيروهاي سازمان مديريت پسماند، سازمان آتش‌نشاني، سازمان بهشت‌زهرا(س)، شركت شهر سالم و نيز ستاد مديريت بحران را ذيل استانداري كرمانشاه و با محوريت و فرماندهي ميداني مهدي بابايي، رئيس سازمان بسيج شهرداري تهران جهت ارائه خدمات اعزام كرد. وي خاطرنشان كرد:

پس از استقرار نيروها، وسايل و ادوات مورد نياز نظير 3 بيل مكانيكي، يك لودر، 12كمپرسي، 6 تريلي كمرشكن، 5 ماشين مكانيزه حمل زباله، 13كاميون خاور روباز و 500مخزن زباله نيز اعزام شدند.

شهردار تهران با انتشار نامه‌اي از حضور داوطلبانه نيروهاي شهرداري تهران براي امدادرساني به مردم زلزله‌زده غرب ‌كشور و همچنين كمك به عمليات آواربرداري تقدير كرد. در بخشي از نامه محمدعلي نجفي آمده است: «مصيبت درگذشت عده‌اي از هم ميهنان عزيزمان در حادثه ناگوار زلزله اخير استان كرمانشاه و مصدوميت و آسيب جمع ديگري از مردم نجيب اين استان در كنار تأسف و تاثر عميق آحاد ملت، صحنه‌هايي ماندگار و جلوه‌هايي بي‌بديل از همدردي، نوع‌دوستي، غمخواري و فداكاري ايرانيان را رقم زد.» وي در ادامه آورده است:

«ضمن ارج‌گزاري و قدرشناسي از همشهريان عزيز تهراني كه بي‌هيچ تظاهري از صميم دل براي ياري رساندن به هم‌ميهنان خود به صحنه حادثه شتافتند و از هيچ كمك و مساعدتي فروگذار نكردند، برخود فرض مي‌دانم از حضور فعال تعدادي از همكاران شهرداري تهران كه داوطلبانه در شهرهاي زلزله‌زده حاضر شدند و همچنين معاونت‌هايي كه تمام بضاعت لجستيكي خود را در اين شرايط به كمك زلزله‌زدگان آوردند، قدرداني كنم و انتظار دارم تلاش‌ها و مساعدت‌ها تا استقرار شرايط پايدار ادامه يابد.»

نظر شما