شناسهٔ خبر: 22587019 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

مصرف 111 میلیون مترمکعب گاز طبیعی درجایگاه‌های CNGاستان قزوین 

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از تحویل 111 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به جایگاه‌های سوخت  CNG استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز استان قزوین ، اسماعیل مفرد بوشهری گفت: در نیمه نخست امسال 59 جایگاه فعال CNGدر سطح استان به طور میانگین ماهی 5/18 میلیون متر مکعب گاز به خودروها تحویل دادند که این مقدار تقریبا معادل فروش این جایگاه‌ها در مدت مشابه سال قبل بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در ادامه افزود: با مصرف این مقدار گاز توسط وسایل نقلیه در واقع از مصرف تقریبی بیش از 130 میلیون لیتر بنزین صرف نظر شده است که این جایگزینی علاوه بر سود اقتصادی برای صاحبان وسایل نقلیه، صرفه‌جویی در اقتصاد ملی و تاثیرات مثبت زیست محیطی را به همراه دارد.
بوشهری با اشاره به این موضوع که به نسبت مساحت و جمعیت استان قزوین و همچنین با توجه به فعال بودن 59 جایگاه CNG ، قزوین جزء استان‌های برتر از نظر تعداد جایگاه در کشورمحسوب می‌شود گفت: امیدواریم با ورود سرمایه‌گذاران جدید به موضوع احداث این جایگاه‌ها و استقبال روز افزون مردم در استفاده از وسایل نقلیه گاز سوز این خدمات در سطحی بهتر و مطلوبتر به مردم عزیز ارائه شود.

سنگ‌اندازی در مسیر واگذاری 
پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت خیانت است

‌استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه سنگ‌اندازی در مسیر واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت در راستای ایجاد مجموعه اقامتی، خیانت فراموش نشدنی به مردم استان است.به گزارش ایسنا، علی محمد احمدی در نشست بررسی واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت در راستای ایجاد مجموعه رفاهی، گردشگری و تفریحی افزود: سرمایه‌گذاری این پروژه تا سقف ۶۰۰ میلیارد تومان است و عزم ما برای تحقق این پروژه جزم است. وی بیان کرد: تلاش‌های زیادی شد که این فرصت از رقبا گرفته شود و به استان داده شود و نباید آگاهانه یا ناآگاهانه در زمین رقبا بازی کرد و این واگذاری مورد تاکید است.‌استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر مسأله کلان کشور، اشتغال، اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: در استان ما تاحدودی محدودیت و فقر سرمایه وجود دارد و چنین اقداماتی برای توسعه استان نیاز است. این واگذاری برکات زیادی برای استان کهگیلویه و بویراحمد دارد و باعث توسعه این استان می شود.همچنین غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها برای توسعه استان ضروری است. وی افزود: دیدارها و جلسات متعددی در سطح وزارت نفت و استان برای تحقق این واگذاری انجام شد. در ابتدا قرار بود که سی سخت برای این موضوع انتخاب شود که با وجود موانع و همچنین بازبینی‌ها، پارک جنگلی یاسوج به عنوان مکانی بهتر مشخص شد.نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس خاطرنشان کرد: باید از بروز موانع بر سر راه تحقق این واگذاری جلوگیری کرد و افزایش سرعت واگذاری و احداث مجموعه تفریحی، ورزشی و گردشگری ضروری است. زارعی، برگزاری چنین جلساتی را در راستای افزایش همفکری و تعامل دانست و گفت: ایجاد امکان سرمایه‌گذاری در استان لازم است. همچنین برای تحقق این واگذاری، با وزیر نفت جلساتی برگزار شده است. هدایت اکبری، رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج هم در این نشست گفت: تنها ۷۳ هکتار از پارک جنگلی یاسوج قابلیت اجرای تاسیسات و طرح دارد. از مجموع ۹۳۸ هکتار پارک جنگلی یاسوج، تنها ۷۳ هکتار ظرفیت اجرای پروژه دارد و بقیه سنگلاخی و بدون ظرفیت مناسب برای این حوزه است.اکبری بیان کرد: ما با کلیات طرح واگذاری موافقیم اما نیاز است به عنوان نماینده مردم جزئیات طرح را بدانیم.رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج تصریح‌کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم باید در جریان برنامه‌های قابل اجرا و مصوبات باشیم و در همین راستا از دعوت نکردن اعضای شورای شهر به جلسات گله‌مندیم. اکبری اضافه کرد: هرگونه ساخت و ساز در محدوده شهر یاسوج را منوط به مجوز شهرداری است و تاکید برحمایت از سرمایه‌گذاری در سطح شهر یاسوج داریم.

«فلرهای نفتی» از مهمترین عوامل مشکلات تنفسی در اهوازند

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نوع هرس درختان کنوکارپوس در اهواز گفت: اگر واقعا تنها علت بروز مشکلات تنفسی پس از نخستین بارش پاییزی در اهواز را گرده‌افشانی درختان کنوکارپوس می‌دانند، چرا سریعتر نسبت به هرس این درختان اقدام نکردند؟جواد کاظم‌نسب الباجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ادامه داد: متاسفانه هرس درختان کنوکارپوس به گونه‌ای انجام شده که فاقد نظم و آراستگی است، و این درختان در حقیقت قلع و قم شده‌اند و گویی یک نوع تهاجم و حمله وحشیانه به این درختان انجام شده است.نماینده اهواز تصریح کرد: مشکلات تنفسی در اهواز، علل گوناگونی دارد که فلرهای نفتی یکی از مهمترین این عوامل است. در غیزانیه، گازهای گوگردی مشتعل هستند و به گونه‌ای فضا را تحت تاثیر قرار داده‌اند که نه تنها برای جان و سلامتی انسان بلکه برای هر موجود زنده‌ای خطرناک است.کاظم‌نسب الباجی با تاکید بر تاثیر قطعی آلایندگی نفت بر بروز مشکلات تنفسی در اهواز افزود: در حال حاضر آلایند‌های نفتی، سطح وسیعی از جو شهر را آلوده می‌کنند. بنابراین چطور می‌گویند که آلایندگی‌های دائم نمی‌تواند علت مشکلات تنفسی در اهواز باشد؟وی به اختلاف نظر بین دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و شهید چمران اهواز در زمینه عامل بحران تنفسی پس از نخستین بارش پاییزی اشاره و عنوان کرد: چرا باید بین دو مرکز علمی دانشگاهی معتبر و مادر استان خوزستان، در رابطه با چنین موضوع مهمی اختلاف نظر وجود داشته باشد؟نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید برای مشخص شدن عامل اصلی بروز این بحران به صورت جدی اقدام شود و در این زمینه می‌توان از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی خارج از استان خوزستان نیز کمک گرفت اما اختلاف نظری که اکنون بین دو دانشگاه اهواز می‌بینیم، شایسته نیست.کاظم‌نسب الباجی خواستار اقدام دستگاه‌های نظارتی در خصوص آلایندگی‌های نفت در اهواز شد و گفت: دستگاه‌های نظارتی باید به بحث آلایندگی‌های نفت با جدیت توجه کرده و نسبت به حل بحران تنفسی در اهواز اقدام کنند.

ضرورت همراهی مسئولان برای احداث 
بیمارستان 320 تخت‌خوابی شیراز

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان فارس گفت: اجرایی شدن پروژه‌ی بیمارستان 320 تخت‌خوابی شیراز نیازمند تائید هیئت امنای سازمان است و پیگیری و همراهی همه مسئولان را طلب می‌کند.به گزارش ایسنا، «اکبر امیری» در یک نشست خبری گفت: پس از پیگیری‌های فراوان در مهرماه امسال موضوع قرارداد احداث بیمارستان 320 تخت‌خوابی تأمین اجتماعی شیراز توسط یک شرکت اتریشی با موافقت ریاست سازمان به هیئت امنا ارجاع شده است.او با بیان این‌که برای اجرای این پروژه نیازمند تائید قرارداد توسط هیئت امنای سازمان است،‌ خواستار همراهی هرچه بیشتر مسئولان استان، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان ذی‌نفوذ برای مصوب شدن آن شد و گفت: با اجرای این پروژه‌ و آغاز عملیات اجرایی پروژه بیمارستان 64 تختخوابی لارستان، می‌توان امیدوار بود طی چهارسال آینده سرانه‌ تعداد تخت در مقایسه با بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در فارس به عدد نرم کشور نزدیک شود.امیری با یادآوری این‌که بیمارستان 320 تخت‌خوابی شیراز یکی از مصوبات هیئت دولت در سال 86 بود؛ گفت: در سال 90 زمینی به مساحت 25 هکتار برای اجرای این پروژه به سازمان تحویل و سال 91 تسطیح و مراسم کلنگ‌زنی نیز برگزار شد.او با تصریح اینکه ساخت این بیمارستان به دلیل نبود اعتبارات، همان ابتدا متوقف ماند، گفت: طی سال‌های گذشته تاکنون پیگیری‌های فراوانی توسط دکتر بنی‌هاشمی مدیر قبلی درمان تامین اجتماعی، نمایندگان کنونی شیراز در مجلس، استاندار سابق و سایر مسئولان برای اجرایی شدن این پروژه انجام شد.

برچسب‌ها:

نظر شما