شناسهٔ خبر: 22586985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

مشکلات بهداشتی کرمانشاه باتلف شدن دام ها

رئیس اداره بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر از تلفات 30 درصد دام‌ها در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه داده و اعلام کرده است که وجود این لاشه‌ها در منطقه منجر به آلودگی‌های زیست‌محیطی و شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، شدت زلزله اخیر غرب کشور بالا بود و اولویت مسئولان برای کمک به زلزله‌زدگان، آواربرداری و تأمین نیازهای ابتدایی آنها مانند، اسکان اولیه و تأمین پوشاک، نیازهای گرمایشی و غذای آنها است، اما در کنار مصیبتی که به زلزله زدگان غرب کشور وارد آمده، خسارات مادی زیادی نیز برای مردم ازجمله روستاییان این منطقه از کشور ایجاد شده است.

با توجه به اینکه یکی از مشاغل غالب، در روستاهای زلزله‌زده غرب کشور دامداری و کشاورزی است، این زلزله خسارات زیادی نیز به این بخش وارد آورده است.

مجید همتی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در این باره اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود 30 درصد دام‌ها در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تلف شده باشد؛ وجود لاشه دام‌های تلف شده در منطقه منجر به آلودگی‌های زیست محیطی و شیوع بیماری‌های قابل انتقال به انسان می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تمام توان خود را برای حفظ باقی مانده جمعیت دامی با انجام عملیات، ضدعفونی، واکسیناسیون و اقدامات لازم و نیز دفن بهداشتی لاشه‌ها به منظور تأمین سلامت مردم منطقه با اعزام اکیپ‌های دامپزشکی به کار گرفته است.

همتی با بیان اینکه تاکنون 17 اکیپ دامپزشکی برای این منظور به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند، عنوان کرد: باید هرچه سریعتر نسبت به دفن بهداشتی لاشه‌های تلف شده اقدام کرد و در این راستا ادارات کل دامپزشکی استانهای معین استان کرمانشاه نیز برای اعزام اکیپ‌های خود اعلام آمادگی کرده اند که در صورت نیاز حتما از آنها مساعدت خواهیم گرفت.

وی از آسیب‌دیدگان خواست تا برای دفن بهداشتی تلفات دام‌های خود از توان نظارتی کارشناسان دامپزشکی بهره بگیرند و مراتب را از طریق سامانه تلفنی 1512 یا سامانه پیامکی 100010001512 به اطلاع کارشناسان دامپزشکی برسانند تا در اسرع وقت نسبت به دفن بهداشتی دام‌ها اهتمام لازم را به عمل آورند.بنابراین گزارش، بر اساس اخبار منتشر شده 1930 روستا بر اثر زلزله تخریب شده‌اند و پیش بینی تلفات 230 هزار دام در مناطق زلزله شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما