شناسهٔ خبر: 22586197 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ویترین ایران

صاحب‌خبر -

ملکه‌های گرانقیمت چین در ایران!
ایسنا|  عفت رئیسی سرحدی مدیرعامل اتحادیه زنبورداران از عرضه قاچاقی عسل‌های خارجی بدون ذکر کشور مبدأ خبر داد و گفت: زنبورهای ملکه‌ای که از چین با قیمت ۱۰۰دلار خریده می‌شوند، در ایران تا سه‌میلیون تومان فروخته می‌شوند. این ملکه‌ها بدون رعایت موازین قانونی قرنطینه‌ای وارد شده‌اند و شناسنامه‌ای که اصالت آنها را تأیید کند را هم ندارند.
به گفته او، طبق قانون نظام بهره‌وری، واردات عسل و فرآورده‌های مربوط به زنبورعسل به علت این‌که مازاد تولید داریم، ممنوع است و اینگونه واردات غیرقانونی محسوب می‌شود اما اخیرا در تعدادی از سوپرمارکت‌های کوچک و ‌هایپرمارکت‌ها عسل‌های خارجی که کشور مبدأ آن مشخص نیست، به وفور دیده می‌شود که با قانون حمایت از تولید و اشتغال، کار و سرمایه ایرانی مغایر است، چراکه کشور ما با توجه به پوشش گیاهی و اقلیمی که در آن قرار دارد، مکان مناسبی برای تولید عسل است.

جمالی از سایپا رفت
تسنیم|  محمد شریعتمداری وزیر صنعت طی حکمی محسن قاسم جهرودی را به‌عنوان جایگزین مهدی جمالی به سمت مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا منصوب کرد. براساس شنیده‌ها امروز مراسم معارفه مدیرعامل جدید سایپا برگزار خواهد شد. جمالی بیش از دو‌سال سکانداری شرکت سایپا را برعهده داشت اما در طول این مدت نتوانست مشکلات این شرکت خودروسازی را برطرف کند. به همین منظور وزیر جدید تصمیم به تغییر مدیریتی این شرکت گرفته است. از سوابق کاری جهرودی می‌توان به   شرکت ریخته‌گری آلومینیوم ایران‌خودرو و شرکت سرمایه‌گذاری ایران خودرو اشاره کرد.

هواپیماهای تولیدنشده را به حراج نمی‌گذارند
ایلنا|  جعفرزاده مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: موضوع واگذاری رجیستر هواپیماهای ایران‌ایر به شرکت‌های دیگر ادعایی غیرکارشناسی است. او در واکنش به انتشار خبری در برخی رسانه‌ها تحت عنوان «دولت نتوانست فاینانسور بیابد و ایرباس هواپیماهای ایران را حراج کرد» گفت: موضوع واگذاری رجیستر هواپیماهای ایران ایر به شرکت‌های دیگر ادعایی غیرکارشناسی است. او با بیان این‌که قرارداد با فاینانسورها در مرحله نهایی است، اظهار داشت: قبل از تولید و قبل از انتقال مالکیت قطعی واگذاری ممکن نیست.

نظر شما