شناسهٔ خبر: 22586139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

رئیس مجلس در بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب کشور:

محور کارها در امدادرسانی، هلال‌ باشد

صاحب‌خبر -

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز راهی مناطق زلزله زده غرب کشور شد و با بازدید از شهرستان زلزله‌‌زده سرپل ذهاب در جمع خبرنگاران به همراه علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه توصیه ما این بوده است که هر چه سریعتر امکانات بهداشتی برای مردم زلزله‌زده تأمین شود، گفت: تأمین چادر و امکانات اولیه مانند آب، غذا تا حد زیادی انجام شده و مسائل بهداشتی نیز باید حتما رفع شود و توصیه کردیم تا هر چه سریعتر امکانات بهداشتی تأمین شود. وی افزود: با توجه به فصل سرما برای اسکان موقت مردم زلزله‌زده طراحی‌هایی انجام شده است، بعضی از ساختمان‌های آسیب‌دیده را مردم می‌توانند با کمک‌های دولتی تعمیر کنند تا هر چه سریعتر ساخته شود.علی لاریجانی گفت: محوریت کارها در امدادرسانی و امکانات‌رسانی به هلال‌احمر سپرده شود تا کارها منظم‌تر و سازماندهی دقیقی داشته باشد. رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی مکان‌ها مانند مسکن‌مهر سرپل ذهاب که خسارت بیشتری دیده باید کمک فراوانی شوند تا عملیات تعمیر آن انجام شود.رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت تصمیم گرفته تا برای اسکان موقت کمک‌هایی انجام شود و تأکید ما نیز بر این است که هر چه سریعتر ساخت و سازها آغاز شود. توصیه ما به دولت و تلاش ما در مجلس این است که هر چه سریعتر سرپناه مردم ساماندهی شود.
بانک‌ها در پرداخت وام به زلزله‌زدگان سخت گیری نکنند
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین دیروز در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه از بانک‌ها خواست در پرداخت وام به زلزله‌زدگان سخت گیری نکرده و تضامین را متناسب با شرایط آنها در نظر بگیرند.
علی لاریجانی با بیان اینکه با تلاش همه دستگاه‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی و همه بخش‌ها و نهادها در همان لحظات اول پس از زلزله کار انتقال مجروحین انجام شد، گفت: خوشبختانه هم اکنون نیز چادر و امکانات  اولیه در اختیار مردم قرار داده شده است. وی افزود: هم اکنون توزیع مواد خوراکی نیز نظم بهتری گرفته و آن طور که هلال احمر اعلام کرده برای یک ماه آینده نیز پیش بینی های لازم در این زمینه صورت گرفته است. رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل آب و برق نیز تا حد زیادی مرتفع شده است، گفت: مشکلی که هم اکنون در مناطق زلزله زده مشهود است، بحث بهداشت است که باید دستگاه های مربوطه به سرعت به این مسئله رسیدگی کنند.
لاریجانی با بیان اینکه بانکها باید سخت گیری در پرداخت وام به زلزله‌زدگان را کنار بگذارند، گفت: سخت‌گیری در این شرایط روحی مردم درست نیست و باید تضامین متناسب با شرایط زلزله زدگان باشد.
لاریجانی با بیان اینکه باید از هم اکنون برای اسکان دائم نیز تدابیر لازم اندیشیده شود، گفت: دولت در این زمینه تدابیری از جمله پرداخت تسهیلات و نیز پرداخت مبالغی کمک بلاعوض را در نظر گرفته است.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص میزان خسارت زیرساختها و  دستگاه‌ها و ادارات دولتی نیز از مسئولین استان می‌خواهیم برآوردی داشته و سعی کنند در لایحه بودجه سال آینده بگنجانند. البته شرایط سخت بودجه را هم درنظربگیرند و آنچه که واقعا نیاز است را اعلام کنند. وی تاکید کرد: قطعا در مجلس هرکاری بتوانیم برای مردم مناطق زلزله و حل مشکلات آنها انجام می‌دهیم و قطعا انجام امور را از طریق نمایندگان استان پیگیری خواهیم کرد.

 

نظر شما