شناسهٔ خبر: 22586071 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رودان در عزای آفتاب توس به سوگ نشست

بندرعباس- ایرنا- عاشقان و شیفتگان آل الله در رودان با سیاهپوش کردن در و دیوار شهر، برافراشتن پرچم سیاه عزا، با چشمانی اشک آلود در عزای غروب غریبانه شهادت جانسوز آفتاب توس، ثامن الحجج، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، مرثیه غم سرودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه ایرنا' شهرستان رودان در این ساعت سراسر حزن و اندوه، حال و هوای غریبی دارد، کوچه و خیابان، کوی و برزن در عزای عظمای نام آشنای غریبستان مرو، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) سیاهپوش و محزون شده است.
آیین های سخنرانی، سینه زنی، روضه خوانی و مرثیه خوانی در شب و روز این عزای بزرگ در شکوه و عظمتی خاص در جای جای شهرستان رودان برگزار شد و عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) با حضور در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه، بر سر و سینه زنان در عزای بزرگمردی از جنس نور، معرفت و معنویت به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.
شیعیان، عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بیرق عزای سلاکه پاک پیامبر رحمت و خوبی ها را در شکوه و عظمتی خاص در جای جای شهرستان رودان به اهتزاز در آوردند و این مصیبت بزرگ و جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) تسلیت گفتند.
مردم با گسترانیدن فرش عزای سلاله پاک پیامبر رحمت و مهربانی، با پخش نذری و برپایی ایستگاه صلواتی، از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله، عشق، محبت و ارادت خود به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) را ابراز کردند.
سر سپردگان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت در رودان با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا، بقاع متبرکه امامزادگان و گلزار شهدا، با قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)، برپایی محفل انس با قرآن و اقامه عزای آفتاب توس، با پرچمدار عزت و آزادگی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بیعتی دوباره بستند.
آیین محوری عزاداری و سوگواری شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در اجتماع باشکوه عزاداران در بارگاه ملکوتی امامزاده سید سلطان محمد (ع) رودان برگزار شد و عاشقان امام هشتم از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله، به ساحت مقدس سلطان توس عرض ادب کردند.
امروز بار دیگر شکوفه های دل انگیز «السلام ای حضرت خورشید، آقا، السلام» از حنجره عطشان عاشقان و دلسوختگان تا عرش الهی روئیدن گرفت و جای جای بهشت جنوب، سرشار از شمیم عطر رضوی شد و قلب ها و جان ها در نوای خوش یا رضا (ع)، شور و طراوتی دوباره یافتند.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 /6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار : خلیل تنیده

آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*

نظر شما