شناسهٔ خبر: 22585888 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

نشست فوق العاده وزیران خارجه اتحادیه عرب پایان یافت

صاحب‌خبر -
خرداد:نشست فوق العاده وزیران امور خارجه اتحادیه عرب که به درخواست عربستان و به بهانه شلیک موشک بالستیک انصارالله یمن به ریاض و با هدف بررسی راه های مقابله با ایران در قاهره پایتخت مصر برگزار شد، پایان یافت.

به گزارش خرداد، ایرنا به نقل از رسانه های عربی، این نشست بدون حضور وزیران خارجه قطر، لبنان، عمان، امارات، الجزایر و عراق برگزار شد و در عین حال افرادی به نمایندگی از آنها در این نشست حضور داشتند.
در این نشست، دبیرکل اتحادیه عرب مدعی شد: ایران عامل ادامه بحران در یمن است به طوریکه موشک در اختیار حوثی ها قرار می دهد. 
احمد ابوالغیط افزود : ایران تلاش می کند یمن خاری در گلوی عربستان و کشورهای عربی باشد و از حالت ضعف سیاسی یمن برای اهداف خود استفاده می کند. 
وی در ادامه ادعاهای خود گفت: شبه نظامیان حوثی 332 موشک بالستیک از زمان آغاز درگیری ها در یمن شلیک کرده که 76 موشک آن به سمت عربستان شلیک شده است. بر کسی پوشیده نیست که این موشک ها از یک منبع واحد به دست آن ها می رسد و آن ایران است. 
پیش از این نشست عادل الجبیر، خالد بن احمد آل خلیفه، سامح شکری وزیران امور خارجه عربستان، بحرین و مصر و انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات جلسه کمیته چهارجانبه موسوم به دخالت های ایران در امور کشورهای عربی را با حضور احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب برگزار کردند. شرکت کنندگان در این جلسه گزارشی از آنچه «دخالت های ایران در امور داخلی کشورهای عربی» نامیدند، تهیه و برای بررسی به نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب ارایه کردند.
در نشست فوق العاده وزیران خارجه اتحادیه عرب وزیران خارجه عربستان و بحرین و دبیر کل این اتحادیه در راستای ایران هراسی در منطقه و ادعاهای نخ نما شده علیه جمهوری اسلامی مسائلی را مطرح و بار دیگر ایران را به دخالت در کشورهای عربی متهم کردند.

نظر شما