شناسهٔ خبر: 22585773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یادواره شهدای میمند + تصاویر

همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) یادواره شهدای 62 شهید روستای میمند برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروز و همزمان با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یادواره 62 شهید روستای میمند از توابع شهرستان شهربابک با حضور سردار سرتیپ دوم رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران، محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، علی رمضانی رئیس صدا و سیمای مرکز کرمان، علی اسدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی ، علیرضا اسدی فرماندار شهربابک و دیگر مسئولان محلی شهرستان شهربابک برگزار شد.

یادواره شهدای میمند + تصاویر

در این مراسم، محمدرضا پور ابراهیمی ضمن تسلیت شهادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان، حضرت امام رضا(ع) و تقدیر از عوامل برگزاری این یادواره گفت: با برگزاری این یادواره ها و مرور خاطرات شهدا، تفکر، نگاه و اندیشه شان، فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه زنده می ماند و این چیزی است که ما در طول تاریخ و در جریان مکتب عاشورا آموخته ایم.

یادواره شهدای میمند + تصاویر

وی افزود: اگر امروز آمریکایی ها و جریان استکبار جهانی از ایران عصبانی است، بواسطه ی همین تفکر شهادت است که در ایران از ارادت به خاندان عصمت و طهارت سرچشمه می گیرد و پایه ی آن شعار "هیهات من الذله" و زیر بار ذلت نرفتن جمهوری اسلامی ایران است.

پورابراهیمی تصریح کرد: خدا را شاکریم که این اندیشه و نگاه هر سال با رویکرد و فضایی متفاوت ارتقا پیدا می کند.

یادواره شهدای میمند + تصاویر

سردار سرتیپ دوم رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران نیز با گرامیداشت یاد شهدا گفت: اگر تا به حال میمند را در تحویل فرزندان با اندیشه ای در حوزه های مختلف علوم می شناختیم، امروز برگ دیگری از این روستای تاریخی رو شد و آن تقدیم 62 شهید برای دفاع از میهنمان است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران افزود: دشمن در طول 39 سال گذشته از هیچ ترفندی علیه کشور و مردم ما دریغ نکرده است، توطئه‌هایی که نسل جدید ما باید با آنها آشنا شوند.

وی تصریح کرد: مردم عزیز ما برای استقرار و تعالی جمهوری اسلامی بیش از 200 هزار شهید تقدیم کرده اند و هزاران جانباز، آزاده و رزمنده عمر خود را به پای این انقلاب گذاشته اند و  نگذاشتند فرمایشات حضرت امام (ره) روی زمین بماند.

سردار سرتیپ دوم شریف یادآور شد: بیش از 5 سال است که دشمن قصد دارد با هزینه های میلیاردی کشور های عراق، سوریه و جبهه ی مقاومت را بهم بریزد و دولت های دست نشانده ای را در آنها مستقر کند و هم اکنون میلیون ها مسلمان را آواره کرده اند اما فرزندان جمهوری اسلامی که در دفاع مقدس درس آموخته اند با مشورت ها روزگار این دشمنان را سیاه کرده اند.

وی گفت: هیچ ملتی قله های پیشرفت را طی نکرده است جز اینکه به دشمنانش بی اعتنایی کند و ما اراده کرده ایم که یک بار دیگر با یک جنگ تحمیلی دیگر غافلگیر نشویم و با تمام قدرت بدون اغراق از کشور خود و هم پیمانانمان با صلابت دفاع می کنیم.

سخنگوی سپاه پاسداران افزود: انقلاب اسلامی در 38 سال گذشته خدمات ارزنده ای به ما ارزانی داشته و اگر امروز مقامی داریم به برکت انقلاب است و باید برای خدمت به این مردم تلاش کنیم و حق این ملت است که مسکن، تحصیلات، بهداشت خوب و اشتغال به موقع داشته باشند که این از مطالبات رهبری و قانون اساسی است.

سردار سرتیپ دوم شریف تصریح کرد: به فضل الهی و با اراده ی جمعی ما قادر هستیم کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در این ابعاد هم به رخ جهانیان بکشیم و رسیدن به این حوزه ها به نهایت از بعد نظامی ساده تر و قابل دسترس تر است، به این شرط که فضای مدیریت جهادی و تفکر بسیجی و رفتار انقلابی و نترسیدن و شجاع بودن در انجام کارها سرلوحه ی زندگی ما باشد و از روح پاک شهیدان می خواهیم که ما را برای سربلندی بیشتر یاری دهند.

یادواره شهدای میمند + تصاویر

این مراسم با برنامه های فرهنگی نیز همراه بود.

در پایان از پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، علی رمضانی رئیس صدا و سیمای مرکز کرمان، علی اسدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی و خانواده های شهدای دفاع مقدس و عوامل برگزاری این یادواره تقدیر شد.

یادواره شهدای میمند + تصاویر

انتهای پیام/ب

برگزاری یادواره ی شهدا در میمند

نظر شما