شناسهٔ خبر: 22585663 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

الجزیره انگلیسی:

موگابه از رهبری حزب حاکم زیمبابوه کنار گذاشته شد

ایرنا

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی دقایقی پیش و در خبری فوری گزارش داد : رابرت موگابه از رهبری حزب حاکم زانو پی اف(ZANU-PF) کنار گذاشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، تارنمای خبری الجزیره انگلیسی افزود:حزب حاکم زانو پی اف ضمن رای به برکناری رابرت موگابه از ریاست این حزب، درهمین حال 'امرسون منانگاگوآ' (Emmerson Mnangagwa) را که در مورخ ششم نوامبر (15 آبان ماه) از سوی موگابه برکنار شده بود، به ریاست این حزب برگزید.
پیش ازاین تارنمای خبری گاردین درباره گمانه زنی برکناری موگابه از ریاست حزب حاکم نوشته بود:اکثر ناظران بر این باورند که 'امرسون منانگاگوآ' (Emmerson Mnangagwa) معاون سابق رئیس جمهوری درصورت کنارگذاشته شدن موگابه، مسئولیت امور را برعهده بگیرد.
منانگاگوآ 75ساله، رئیس سابق اطلاعات و یکی از اعضای ارشد حزب زانو پی اف بوده که دو هفته پیش از سوی موگابه از سمت خود برکنار شد.
پس از آنکه ارتش زیمبابوه چهارشنبه گذشته کنترل این کشور آفریقایی را در اختیار گرفت و رابرت موگابه رئیس جمهور این کشور را برای تغییر برخی تصمیمات سیاسی اش در حصر خانگی نگاه داشت، احزاب مخالف زیمبابوه دیشب به ابتکار حزب توسعه دمکراتیک زیمبابوه (ام دی سی) بعد از فراخوان مردم برای برگزاری تظاهرات سراسری با هدف برکناری رئیس جمهوری، طرحی را تنظیم و امروز تقدیم پارلمان این کشور کردند تا نمایندگان بتوانند در یک جلسه مستقل برای سلب اعتماد از رابرت موگابه تصمیم گیری کنند.

نظر شما