شناسهٔ خبر: 22585599 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

نیوزویک:

اکثرمردم ژاپن مایل به جنگ با کره شمالی هستند

ایرنا

تارنمای خبری نیوزویک گزارش داد: براساس یک نظر سنجی اکثر ژاپنی ها از دولت خود می خواهند تا به جای راه حل دیپلماتیک ...

صاحب‌خبر -

 این تارنما نوشت : مقامات ژاپن مدت زیادی است که از مردم خود می خواهند تا برای یک جنگ هسته ای احتمالی علیه کره شمالی آماده باشند. این تنش ها حالا به اوج خود رسیده و اکثریت مردم ژاپن از دولت خود می خواهند تا به جای راه حل دیپلماتیک دست به اقدام عملی علیه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بزند.
نیوزویک درادامه با اشاره به آمار ژاپن تایمز ادامه داد: طبق نظرسنجی که از 2 هزار نفر از مردم ژاپن انجام شده 54 درصد آنها از کشورشان و از آمریکا می خواهند تا علیه حکومت کره شمالی گام به جلو بردارند و در مقابل 39.4 درصد معتقدند که گفتمان بهترین راه است.
در همین حال 52.8 درصد از افراد گفته اند که نگران اقدام های کره شمالی هستند و 15.4 درصد از آن ها نیز گفته اند که بسیار نگران نسبت به اقدام های کره شمالی در آینده هستند.
این نظرسنجی پس از دیدار نخست وزیر ژاپن و رییس جمهوری آمریکا درهفته گذشته در جریان تور 12 روزه ترامپ به آسیا، انجام شد. کره شمالی و ژاپن مدت زیادی است که به علت سلطه امپراتوری ژاپن بر شبه جزیره کره پیش از جنگ جهانی دوم روابط تیره ای با یکدیگردارند. کره شمالی درماه های اخیر بر فراز آسمان ژاپن موشک های بالستیک آزمایش کرده است.
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روزجمعه با اشاره به افزایش تحرکات پیونگ یانگ اعلام کرد که با خرید سیستم های دفاع موشکی ساخت آمریکا، توانایی موشکی خود را تقویت می کنیم تا از زندگی و آرامش مردم خود حفاظت کنیم.

نظر شما