شناسهٔ خبر: 22584753 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــــر

صاحب‌خبر -

 محمد بن سلمان از ترور جان سالم به در برد

بر اساس يک گزارش، وليعهد عربستان، که مسئول بازداشت‌هاي اخير شاهزادگان سعودي است، از يک سوءقصد جان سالم به در برد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الديار، محمد بن سلمان، وليعهد عربستان سعودي، از تلاشي براي ترورش جان سالم به در برده است.

بر اساس اين گزارش، پنج تن از افسران گارد ملي عربستان سعودي که پيش از اين، تحت فرماندهي شاهزاده «متعب» (پسر ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان) بودند، در تلاش براي ترور محمد بن‌سلمان، به سمت خودروي وي تيراندازي کردند.

اين افسران، که سوار بر خودرو بودند، به سمت خودروي وليعهد عربستان سعودي و همراهان او تيراندازي کردند، ولي محمد بن سلمان در اين حادثه آسيبي نديد؛ زيرا خودروي وي زرهي و ضدگلوله است، ولي چند تن از محافظان او در اين حادثه زخمي شدند.پس از اين حادثه، محمد بن سلمان به سرعت به مقر وزارت دفاع حرکت کرد. تاکنون نيرو‌هاي امنيتي سعودي موفق به بازداشت و شناسايي هيچ‌کدام از اين مهاجمان نشده‌اند.

در حال حاضر، برخي گزارشها از بازداشت شماري از افسران عاليرتبه سعودي حکايت دارد.

حمله رژيم صهيونيستي به پايگاه ارتش سوريه در حومه قنيطره

ارتش رژيم صهيونيستي پايگاه وابسته به ارتش سوريه در حومه قنيطره را هدف حمله قرار داد.به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه روسيا اليوم، منابع خبري تاکيد کردند که ارتش رژيم صهيونيستي يک پايگاه وابسته به ارتش سوريه را در حومه قنيطره مورد حمله قرار داد.

موگابه از رياست حزب حاکم زيمبابوه برکنار شد

رئيس‌جمهور کهنسال برکنار شده زيمبابوه از رياست حزب حاکم اين کشور هم کنار گذاشته شد.به گزارش ايسنا، به نقل از شبکه خبري روسيا اليوم، رابرت موگابه، رئيس‌جمهور 93 ساله زيمبابوه از رياست حزب اتحاد ملي آفريقا معروف به زانو-پي‌اف برکنار شد. همسرش گريس نيز از اين حزب کنار گذاشته شد. حزب حاکم، امرسون منانگاگوا، معاون اخراجي موگابه را به جاي وي براي رياست حزب تعيين کرد.رابرت موگابه به همراه همسرش گريس در حبس خانگي هستند. موگابه در اعتراض به اقدام ارتش که او را محبوس کرده، اعتصاب غذا کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما