شناسهٔ خبر: 22584746 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 مدير نظارت بر طرح‌هاي عمراني مناطق نفت‌خيز:

وزارت نفت وظيفه خود در مناطق زلزله‌زده را به درستي انجام داده است

مدير نظارت بر طرح هاي عمراني مناطق نفت خيز گفت:‌ وظيفه اول وزارت نفت در کرمانشاه توزيع بدون دغدغه نفت، گاز، بنزين و سوخت است که 4 شرکت اصلي وزارت نفت در اين حادثه عملکرد صحيحي داشته اند.

به گزارش شرکت ملي نفت ايران، محسن اميريان، مدير نظارت بر طرح هاي عمراني مناطق نفتخيز با بيان اينکه از 107 پروژه عمراني که با بودجه مديريت نفت براي رفاه عموم در استان کرمانشاه ساخته شده هيچ يک آسيب نديده اند، گفت: طي گزارشاتي که در ساعات پيش به دست ما رسيده،‌ نه تنها اين ساختمان ها آسيب نديده اند بلکه هم اکنون از اين ساختمان ها براي امدادرساني به آسيب ديدگان استفاده مي شود.

وي با بيان اينکه مديريت نظارت بر طرح هاي عمراني هم اکنون 9 پروژه ساخت در استان کرمانشاه در دست اجرا دارد، گفت: 37 پروژه آموزشي،‌ 34 پروژه ورزشي، 31 پروژه بهداشتي،‌ 2 پروژه راه‎سازي و 3 پروژه خدماتي در چند سال گذشته تکميل و تحويل داده شده اند.

اميريان به پروژه ساخت نفت شهر اشاره کرد و گفت: اين پروژه نيز همچون ساير پروژه ها بي آسيب مانده و اگر لازم باشد براي خدمت رساني به آسيب ديدگان مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي با بيان اينکه شرکت پالايش و پخش کرمانشاه هم اکنون به صورت متمرکز در حال خدمت رساني از سوي وزارت نفت به آسيب ديدگان است گفت: وظيفه اول وزارت نفت در چنين حادثه اي توزيع بدون دغدغه نفت، گاز، بنزين و سوخت در نقطه حادثه‎ديده است که بر طبق گزارشات رسيده،‌ عملکرد 4 شرکت اصلي وزارت نفت در اين حادثه صحيح بوده است.

مدير نظارت بر طرح هاي عمراني مناطق نفتخيز افزود: در بحث ملي، تقسيم وظايفي در حال انجام است،‌ به طور مثال ساخت بيمارستان ها به يک ارگان خاص سپرده شده و ساخت مسکن به ارگاني ديگر و رئيس جمهوري اين تقسيم وظايف را به وزرا ابلاغ مي کند و هر دستوري که وزير نفت به شرکت ها بدهد بايد انجام دهند.

وي با بيان اينکه وزير کشور،‌ مسئول فرماندهي در حوادث است گفت: وزير کشور اختيار دارد براي مديريت بحران از امکانات همه دستگاه ها بهره ببرد و اگر تصميم بگيرد از همه امکانات نفت براي اسکان زلزله زدگان مي‎توانداستفاده کند.

اميريان در پاسخ به اين پرسش که چرا به ساختمان هاي ساخته شده از سوي نفت آسيبي نرسيده، اظهار کرد: چندين دليل در اين مورد وجود دارد، اول آنکه ساخت هر پروژه به اداره ويژه آن سپرده شده است،‌ به طور مثال اگر قرار بوده ساختمان با کاربري درماني ساخته شود، وزارت بهداشت مسئول ساخت آن شده يا ساختمان آموزشي از سوي آموزش و پروش و همينطور ساختمان مسکوني که با بودجه شرکت ملي نفت ايران ساخته شده نيز از سوي بنياد مسکن و وزارت مسکن و شهرسازي ساخته شده است.

مدير نظارت بر طرح هاي عمراني مناطق نفت خيز ادامه داد:‌ البته اين رويه در دولت هاي يازدهم و دوازدهم از سوي مديريت نظارت بر طرح هاي عمراني مناطق نفتخيز اتخاذ شده است و پس از بررسي انجام شده از آثار زلزله نشان مي دهد که اين تصميم به درستي اتخاذ شده است؛ البته اگر اين ساختمان ها آسيب جزئي ديده باشند، بعد ها مشخص مي شود و نياز به کارشناسي دقيق دارند؛ اما در حال حاضر گزارش ها حاکي از سلامت ظاهري ساختمان ها است.

وي در تشريح دليل دوم گفت: دومين دليل اين است که نظارت دوگانه در ساخت اين ساختمان ها به کار گرفته مي شود، يعني در هر مرحله از ساخت اين ساختمان ها هم ناظر ساخت طي رويه هاي عادي بر فعاليت نظارت مي کند و هم ناظر شرکت ملي نفت ايران که به عنوان نماينده مديريت نظارت بر طرح هاي عمراني در منطقه حاضر است،‌ روي هر پروژه نظارت دارد.

اميريان دليل سوم را نظارت آکادميک و موسسات دانش بنيان بر پروژه ها دانست و گفت: در بيشتر پروژه هاي ما دانشجويان و اساتيد دانشگاهي هم نظارت داشتند، اين سبب شده که در چنين حادثه اي خوشبختانه ساختمان هايي که از سوي نفت ساخته شده اند بي آسيب بمانند.

بر گزاري جلسه هماهنگي بودجه سال 97 شرکت‌هاي تابع وزارت نفت

جلسه هماهنگي بودجه سال 97 شرکت‌هاي تابع وزارت نفت برگزار و مسائل مربوط به نفت و گاز توليدي و تحويلي شرکت ملي نفت به شرکت ملي گاز و شرکت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي و همچنين قيمت برخي از محصولات مبادله‎اي بين شرکت‎ها بررسي شد.

به گزارش شانا، معاونت بررسي، امکان‌سنجي اقتصادي و مالي طرح‌هاي مديريت برنامه‎ريزي تلفيقي شرکت ملي نفت اين خبر را اعلام و عنوان کرد: اين جلسه به منظور ايجاد هماهنگي در تهيه و تنظيم بودجه پيشنهادي سال 1397 کل کشور بين شرکت‌هاي زيرمجموعه وزارت نفت و با حضور مديران برنامه‌ريزي و امور مالي شرکت ملي نفت، شرکت ملي گاز، شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي و مديران معاونت برنامه‌ريزي وزارت نفت تشکيل شد.

مديريت برنامه‎ريزي تلفيقي شرکت ملي نفت از برگزاري جلسه ديگري به منظور تعيين قيمت گاز تحويلي شرکت ملي نفت به شرکت ملي گاز و ساير روابط مالي بين 2 شرکت با حضور مسئولان و کارشناسان مديريت‌هاي برنامه‌ريزي تلفيقي و امور مالي در ساختمان‌ مرکزي شرکت ملي گاز نيز خبر داد.

بر اساس اين گزارش، شرکت ملي نفت با تحويل گاز غني شده خود در قالب قيمت توافقي، همه محصولات توليدي (غير از ميعانات گازي) حاصل از گاز را به شرکت ملي گاز تحويل مي‌دهد.

نظر شما