شناسهٔ خبر: 22584659 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 براساس آخرين به‌روزرساني؛

فاقد اعتبار اعلام شدن 47 موسسه اعزام دانشجو به خارج

معاونت بورس و امور دانشجويان خارج سازمان امور دانشجويان ليست موسسات و شرکت‌هاي لغو مجوز شده و همچنين ليست موسسات مجاز اعزام دانشجو را به روز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات معاونت بورس و امور دانشجويان خارج سازمان امور دانشجويان در آخرين به روزرساني، ليست موسسات و شرکت‌هاي لغو مجوز شده و عدم تمديد اعزام دانشجو و همچنين ليست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد.

در اين به روزرساني، فهرست 87 موسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو و 151 موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج منتشر شد.

موسسات لغو مجوز شده اعزام دانشجو با توجه به ضوابط و مقررات، اجازه هيچگونه فعاليت درخصوص اعزام دانشجو از قبيل مشاوره، عقد قرارداد و... را نخواهند داشت.

براساس اين فهرست، از مجموع 87 موسسه و شرکت اعزام دانشجو، 29 موسسه تا اطلاع ثانوي تعليق شده و 47 موسسه فاقد اعتبار اعلام شدند. از مجموع اين 87 موسسه 3 موسسه نيز به دليل فوت صاحب امتياز لغو مجوز شده و 8 موسسه بنا به درخواست شخصي و اعلام انصراف صاحب امتياز لغو مجوز شده است.

همچنين از فهرست 151 موسسه مجاز اعزام دانشجو، زمان مجوز برخي از موسسات به اتمام رسيده بود که تمديد مجوز آنها در دست بررسي است.

بنابراين تمام متقاضيان نسبت به اقدامات اين موسسات بايد دقت نظر کامل داشته باشند.

پس از تاريخ لغو مجوز درصورت عقد قرارداد جهت پيگيري شکايت احتمالي خويش، ضروري است از طريق مراجع قضايي اقدام کنند.

متقاضيان تحصيل در خارج از کشور که از طريق موسسات اعزام دانشجو اقدام مي‌کنند، قبل از هر اقدامي ابتدا دانشگاه معتبري را از روي ليست اداره دانش‌آموختگان وزارت علوم انتخاب کنند سپس به ليست موسسات خدماتي اعزام مجاز و غير مجاز که در وب سايت اداره بورس دانشجويان خارج وزارت علوم منتشر شده به آدرس زير مراجعه کرده و هيچ آدرس ديگري را قبول نکنند.

http://scholarship.saorg.ir

متقاضي بايد بعد از اينکه از ليست وزارت علوم، دانشگاه و سپس موسسه معتبر را انتخاب کرد با موسسه تماس حاصل کند و موسسات موظف هستند اطلاعات و مشاوره لازم را ارائه دهند و فرايند اخذ پذيرش از دانشگاه خارجي را توصيف کنند.

مشاور سازمان سنجش خبر داد؛

سه‌شنبه؛ آخرين مهلت تکميل ظرفيت پيام‌نور و غيرانتفاعي‌

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور تاکيد کرد سه‌شنبه 30 آبان‌ماه آخرين مهلت تکميل ظرفيت دانشگاه پيام نور و مؤسسات غيرانتفاعي‌ است.

دکتر حسين توکلي در گفت‌وگو با خبرگزاري آنا اظهار کرد: تکميل ظرفيت پذيرش رشته‌هاي تحصيلي آزمون سراسري سال 1396 موسسات آموزش عالي غيردولتي- غيرانتفاعي و دانشگاه پيام نور از 29 مهرماه 96 آغاز شده است و تا سه‌شنبه 30 آبان ماه ادامه دارد.

توکلي ادامه داد: داوطلبان علاقه‌مند به تحصيل (اعم از داوطلباني که در آزمون سراسري سال 96 ثبت‌نام کرده يا نکرده‌اند) مي‌توانند در مرحله تکميل ظرفيت اين دانشگاه و موسسات شرکت کنند.

او افزود: داوطلبان براي اطلاع از رشته‌هاي تحصيلي و موسسات پذيرنده دانشجو در اين مرحله مي‌توانند به لينک جستجوي عنوان موسسه و کدرشته مندرج در پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش و پايگاه اطلاع‌رساني موسسات آموزش عالي غيردولتي- غيرانتفاعي يا پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه پيام‌نور مراجعه کنند.

توکلي گفت: داوطلب مي‌تواند ضمن مشخص کردن رشته و موسسه مورد علاقه خود، با به همراه داشتن مدارک اعلام شده به مؤسسه آموزش عالي محل پذيرش رشته مورد تقاضا مراجعه کند.

او ادامه داد: تمام متقاضيان بايد حداکثر تا تاريخ 31 شهريور 96 داراي مدرک ديپلم کامل متوسطه نظام قديم (دوره چهارساله) يا پيش‌دانشگاهي يا کارداني (فوق ديپلم) بوده باشند، در صورت امکان تشکيل کلاس براي نيمسال دوم سال تحصيلي جاري از سوي موسسه مورد تقاضا، آن دسته از داوطلباني که حداکثر تا تاريخ 30 بهمن 96 موفق به اخذ مدرک پيش‌دانشگاهي يا کارداني شوند، مي‌توانند در رشته يا رشته‌هاي تحصيلي مربوط متقاضي شوند.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تمامي داوطلبان بايد در زمان ثبت‌نام از طريق مؤسسه مربوط، بابت هزينه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ 200 هزار ريال (20 هزار تومان) از طريق سيستم پرداخت الکترونيکي در سايت سازمان سنجش اقدام کنند.

او افزود: هر داوطلب منحصراً مي‌تواند در يک گروه آزمايشي و يک کدرشته محل متقاضي شود. در صورت ثبت‌نام داوطلب در دو کدرشته يا در دو موسسه، اطلاعات وي در بانک اطلاعات پذيرفته شدگان هر دو محل حذف خواهد شد.

توکلي اظهار کرد: متقاضيان مرد بايد در زمان ثبت‌نام و شرکت در اين مرحله از پذيرش دانشجو، از نظر نظام وظيفه منعي براي ادامه تحصيل نداشته باشند.

او تصريح کرد: پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذيرفته شده مشروط (در موسسه يا مرکز يا واحد آموزشي که به آن مراجعه داشته‌اند) تلقي مي‌شوند و شروع به تحصيل آنان تا زمان تاييد نهايي اين سازمان به صورت مشروط خواهد بود.

توکلي گفت: آن دسته از داوطلباني که قبلاً در رديف پذيرفته‌شدگان نهايي آزمون سراسري سال 96 (مرحله شهريور ماه) قرار گرفته‌اند، چنانچه در اين مرحله متقاضي ثبت‌نام و ادامه تحصيل باشند و در يکي از موسسات ثبت‌نام کند، قبولي قبلي آنها در شهريورماه لغو خواهد شد.

او افزود: پذيرفته‌شدگان بايد به همراه تصوير ديپلم نظام قديم يا گواهي پيش‌دانشگاهي خود، به «دفاتر پيشخوان خدمات دولت» مراجعه و تاييديه‌ تحصيلي (ارزش تحصيلي) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصيل خود را درخواست کنند و رسيد آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند. پذيرفته‌شدگان حتماً نام ‌رشته و مؤسسه آموزش‌عالي يا مرکز يا واحد آموزشي محل تحصيل خود را در فرم «دفاتر پيشخوان خدمات دولت» اعلام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما