شناسهٔ خبر: 22584412 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تفاهم | لینک خبر

تعیین تکلیف ۳ تعاونی اعتباری منحله

صاحب‌خبر -
معاون اقتصادی رئیس جمهور از تعیین تکلیف تعاونی ‌های منحله وحدت، البرز ایرانیان و افضل طوس از هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: با این اقدام به طور حتم، ۹۸ درصد مشکل سپرده‌ گذاران
این تعاونی ‌ها برطرف می‌ شود.
به گزارش ایبنا، محمد نهاوندیان تأکید کرد: با توجه به نگرانی هایی که برای سپرده گذاران چند تعاونی اعتباری به دلیل ناتوانی در پرداخت سپرده هایشان توسط تعاونی ها ایجاد شده بود، سران سه قوه تصمیم گرفتند در قالب یک کمیته سه نفره، این کار را پیگیری کنند. به گفته وی، این کمیته توسط آیت ا... آملی لاریجانی- رئیس قوه قضائیه، غلامحسین محسنی اژه ای- معاون اول قوه قضائیه، علی لاریجانی- رئیس مجلس شورای اسلامی، مسعود پزشکیان- نایب رئیس اول مجلس و محمد نهاوندیان- معاون اقتصادی رئیس جمهوری تعیین شده که قرار است این جلسات هفته ای دوبار تشکیل شود. معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: کار تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی های منحله وحدت، البرز ایرانیان و افضل توس با تصمیم شورای پول و اعتبار به ترتیب به مؤسسه اعتباری ملل، بانک تجارت و بانک آینده سپرده شده است. وی افزود: با تصمیم هایی که برای تعاونی منحله فرشتگان اتخاذ شد، همه سپرده گذاران تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان سپرده های خود را دریافت کردند که به این ترتیب بالای ۹۶ درصد این مشکل حل می شود.
نهاوندیان تصریح کرد: کسانی که سپرده بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در تعاونی فرشتگان داشتند، در ابتدا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان را دریافت می کنند و بقیه بدهی آنها بررسی و تصمیم گیری های لازم صورت می گیرد تا مشکل سپرده گذاران این تعاونی نیز حل شود.
 

نظر شما