شناسهٔ خبر: 22584208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه محلات؛

دق الباب مساجد در شب اول ماه ربیع خرافه و بدعت در دین است

امام جمعه محلات گفت: دق الباب مساجد در شب اول ماه ربیع و پخش شیرینی و روشن کردن شمع در مقابل درب مساجد هیچ گونه هجت شرعی ندارد و به نوعی بدعت در دین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه شهر محلات در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری صبح محلات گفت: عبادت در اسلام باید دارای حجت شرعی و مستند به قرآن، روایات و دستور العمل معصومین(ع) باشد و هر عبادتی که از این چهار چوب خارج باشد نه تنها ثواب ندارد بلکه به نوعی بدعت در دین است.

وی ادامه داد: دق الباب مساجد در شب اول ماه ربیع و پخش شیرینی و روشن کردن شمع، هیچ گونه مستند شرعی ندارد و انجام آنها نیز هیچ ثوابی را نخواهد داشت و به نوعی بدعت در دین است.

ربانی افزود: اگر کسی در شب اول ماه ربیع الاول به نیت شب لیلة المبیت و شب خوابیدن حضرت علی(ع) در جای پیامبر در شب هجرت نبی مکرم اسلام به مدینه، با استقرار در مسجد با نماز، قرآن و راز و نیاز با خدا احیا بگیرد بسیار خوب است چرا که مسجد محل عبادت، احیاء شب یک امر مستحبی و دعا و مناجات وارده از طرف ائمه(ع) دارای ثواب است.

امام جمعه محلات در خاتمه تاکید کرد: دق الباب مساجد، یک خرافه و بدعت است و بهتر است پیروان اهل بیت(ع) از چنین اعمالی که موجب وهن اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است دوری کنند.

طبق سنتی خرافی که در سالهای اخیر به شکلی خاص در حال گسترش است، مردم در شب اول ماه ربیع الاول و شب پایانی ماه صفر با حضور در درب هفت مسجد، ضمن دق الباب(کوبیدن درب) مساجد با روشن کردن شمع و پخش شیرینی پایان دو ماه محرم و صفر به عنوان ماه عزای اهل بیت(ع) را به یکدیگر و پیامبر مکرم اسلام تبریک می‌گویند.

انتهای پیام/

نظر شما