شناسهٔ خبر: 22584203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رییس هلال احمر کاشمر:

اولین محموله کمک‌های مردم کاشمر به مناطق زلزله زده ارسال شد

رییس جمعیت هلال احمر کاشمر از ارسال اولین محموله کمک‌های مردم شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد رضاپور امروز در حاشیه بارگیری و ارسال کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا سلام الله علیه اولین محموله  کمک‌های غیر نقدی مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد توسط جمعیت هلال احمر کاشمر به مناطق زلزله زده ارسال شد.

وی ادامه داد: پس از وقوع زلزله در غرب کشور و فراخوان جذب کمک‌های مردمی، مردم خطه ترشیز و به خصوص مردم شهرستان کاشمر هم به این فراخوان لبیک گفتند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به جمعیت هلال احمر تحویل دادند.

رییس هلال احمر کاشمر افزود: میزان کمک‌های نقدی مردم کاشمر تا این لحظه 33 میلیون تومان بوده است که یا به صندوق‌های جمعیت هلال احمر کاشمر واریز شده و یا به حساب‌های بانکی واریز و فیش آن تحویل هلال احمر کاشمر شده است اما با توجه به اینکه برخی از همشهریان هم کمک‌های خود را به بانک واریز ولی فیش آن را به ما تحویل نداد‌ه‌اند این اطمینان وجود دارد که مبلغ کمک‌های نقدی بیش از این عدد است.

رضاپور خاطرنشان کرد: کمک‌های غیرنقدی فراوانی هم توسط مردم این شهرستان به ما تحویل داده شده است که جا دارد از مردم منطقه تقدیر و تشکر کنیم چرا که اخبار را رصد کرده و با اطلاع از اولویت‌های اعلام شده کمک‌های خود را اهدا می‌کردند و همین محموله‌ای که امروز از کاشمر راهی مناطق زلزله زده می‌شود نشان دهنده این است که مردم همان اولویت‌های اعلام شده را تهیه کرده‌اند.

وی گفت: اقلامی مانند لباس گرم، پتو، وسایل گرمایشی، پلاستیک برای پوشاندن چادرها و در رأس همه این‌ها کمک‌های نقدی توسط هلال احمر جمع‌آوری شده و با کمک اعضا و داوطلبان بسته‌بندی شد و اولین محموله این کمک‌ها در سالروز شهادت امام هشتم بارگیری و ارسال شد.

رییس هلال احمر کاشمر تأکید کرد: از جمله اقلامی که در اولین محموله ارسالی هلال احمر کاشمر وجود دارد هزار و 400 تخته پتو، بیش از 3 هزار بسته لوازم بهداشتی، و بیش از 5 هزار البسه گرم است ضمن اینکه ارزش ریالی کمک‌های غیرنقدی مردم منطقه تا این لحظه 140 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: تمامی کمک‌های ارسالی از کاشمر شامل کمک‌های مردمی می‌باشد و هیچ گونه فراخوانی برای استفاده از انبارهای هلال احمر در شهرستان وجود نداشته است چرا که اقلام امدادی باید در انبارهای شهرستان برای حوادث پیش‌بینی نشده وجود داشته باشد و لذا بر اساس قانون، موضوع مدیریت کالاهای اهدایی با هلال احمر است که باید این وظیفه را انجام دهد.

رضاپور خاطرنشان کرد: از روزی که فراخوان جمع‌آوری کمک‌های مردمی اعلام شد سه پایگاه ثابت در شهر کاشمر، دو پایگاه ثابت در خلیل‌آباد و همچنین پایگاه‌های سیار در کوهسرخ و خلیل‌ۤآباد اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کردند ضمن اینکه در نمازجمعه، برخی مساجد و روستاها هم کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

وی در مورد تداوم جمع‌آوری کمک‌های مردمی گفت: طبق فراخوانی که اعلام شده است ما باید تا پنجم آذرماه نسبت به جمع‌آوری کمک‌ها اقدام کنیم ولی به احتمال زیاد جمع‌آوری کمک‌ها ادامه خواهد داشت چرا که امدادرسانی یک فرآیند طولانی مدت است و در چند ماه آینده باید ادامه داشته باشد.

رییس جمعیت هلال احمر کاشمر تصریح کرد: تقاضای ما از مردم این است که خودشان نسبت به انتقال کمک‌ها به مناطق آسیب دیده اقدام نکنند چرا که محورهای مواصلاتی با ترافیک شدید مواجه است و همین موضوع کار امدادرسانی را هم با مشکل مواجه می‌کند بلکه بهتر است کمک‌های خود را طی چند ماه آینده به صورت مستمر و با یک شیب ملایم ادامه بدهند.

رضاپور اظهار داشت: در حال حاضر اولویت مهم، کمک‌های نقدی است تا خود دست‌اندرکاران امدادرسانی اقلام مورد نیاز را با توجه به شرایط بومی منطقه تهیه و خریداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما