شناسهٔ خبر: 22584063 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو انجمن ملی نژادی اسب اصیل ترکمن خبر داد:

تهیه 30 دستگاه کانکس از محل حراج اسب های ترکمن برای زلزله زدگان

بجنورد- ایرنا- عضو انجمن ملی نژادی اسب اصیل ترکمن از گلریزان و حراج اسب های ترکمن، مالکان و یاران این انجمن برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور خبر داد و گفت: تاکنون 30 دستگاه کانکس و مایحتاج و وسایل زیستی از این محل تهیه شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر عبدالجلیل غیادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون 18 دستگاه کانکس با همکاری خانوار های روستایی و آسیب دیدگان زلزله غرب کشور نصب و تحویل شده است و مابقی کانکس ها نیز خریداری و به زودی به آنان تحویل می شود.
مدیر عامل شرکت تعاونی توسعه صنعت اسب وسوارکاری خراسان شمالی با بیان اینکه جمع آوری کمک ها و هدایا توسط اعضای هیات موسس و یاران این انجمن ادامه دارد، گفت: در روز اول و پیش از برگزاری حراج اینترنتی اسب ها، میزانی کمک مالی نقدی از طریق گلریزان اینترنتی در گروه تلگرامی یاران انجمن اسب ترکمن ایران، توسط هیات موسس انجمن جمع آوری شده بود اما مبلغ جمع آوری شده برای تامین هدف، کافی نبود.
وی گفت: در نخستین اقدام برای تحرک بیشتر در این گلریزان، تصمیم گرفتم اسب فاروق را که در این زمان، دالاهو نامگذاری شد، در گروه تلگرامی یاران انجمن اسب ترکمن ایران ،به حراج اینترنتی بگذارم که البته بلافاصله در عرض دو،سه ساعت با استقبال داوطلبان، فروش رفت.
وی افزود:پس از آن بلافاصله، این حرکت نو، با استقبال بی سابقه سایر مالکان و یاران عضو گروه قرار گرفت و اسب های دیگر هم توسط مالکین خیر، به معرض حراج اینترنتی گذاشته شد و ، خوشبختانه بدلیل اشتیاق اعضای گروه برای مشارکت در این امر خیر و بدلیل مناسب بودن قیمت های پایه اسب های عرضه شده، همه اسبها به فروش رفت.
غیادی گفت: بیش از 2 میلیارد ریال برای اهدا به هموطنان آسیب دیده از زلزله غرب کشور ، جمع آوری شد.
عضو انجمن ملی نژادی اسب خاطر نشان کرد: تاکنون با وجود تداوم این حرکت ، خوشبختانه ،گلریزان و حراج به صورت خودجوش و بسیار پرشور و با مدیریت اعضای دلسوز و آگاه هیات موسس انجمن نژادی اسب ترکمن ایران، در گروه تلگرامی مذکور ،ادامه یافته است و اکنون سه تن از اعضای ایثارگر هیات موسس انجمن اسب ترکمن ایران ، برادران دلسوز و فعال رضا و علی طراوتی و جناب مهندس حسن هوشمند به همراه کانکس ها و مایحتاج و وسایل زیستی لازم ، در مناطق زلزله زده حضور دارند، و تلاش بر این است که کانکس های بیشتری برای اسکان موقت و استاندارد روستاهاییان زلزله زده تامین شود.
وی گفت: کرمانشاه استان سردسیری است که در این فصل از سال، چادر نمی تواند سرپناه ایمن و مناسبی باشد و جوابگوی نیازهای هموطنان آسیب دیده از زلزله نیست بنابراین باید کانکس تامین شود.
غیادی گفت: خوشبختانه اسبداران همچنان از گلریزان و حراج اینترتی ،استقبال کرده اند و اسب ها به صورت اینترنتی و در زمان کمی به فروش می رود.
مدیر عامل شرکت تعاونی توسعه صنعت اسب وسوارکاری خراسان شمالی افزود: اسب دوم بنام پولاد نیز برای تحرک و تشویق بیشتر اعضا و خریداران از طرف اینجانب در معرض حراج اینترنتی گذاشته شد و بلافاصله بفروش رفت.
عضو انجمن ملی نژادی اسب گفت: در این گلریزان، بدلیل نیاز فوری به تامین نقدینگی در روزهای اول رخداد فاجعه بار زلزله، با تدبیر مدیران گروه و هیات موسس انجمن، عملا اس بها با قیمت بسیار پایین تر از قیمت واقعی عرضه و به فروش رفتند و در این اقدام دوستداران اسب هم منتفع شدند و کمک های خوبی برای آسیب دیدگان از زلزله زدگان جمع آوری شد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما