شناسهٔ خبر: 22583562 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

نگاهی به ۱۰ فیلم پرفروش امسال تا آبان ماه

رقابت فیلم‌های اجتماعی و آثار کمدی سال ۹۶

سینماپرس: تاکنون ۲۸ فیلم توانستند نام خود را در باشگاه میلیاردی ها ثبت کنند. و میان ۱۰ فیلم پرفروش امسال تا آبان ماه، پنج آثار کمدی توانستند رتبه اول را به خود اختصاص دهند و «نهنگ عنبر، سلکشن رویا» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، در روزهای آخر هشتمین ماه امسال، تاکنون ۲۸ فیلم به باشگاه میلیاردی‌ها پیوستند. فیلم‌های «نهنگ عنبر، سلکشن رویا»، «گشت ۲»، «خوب بد جلف»، «اکسیدان»، «ساعت ۵ عصر»، «رگ خواب»، «زرد»، «ماجرای نیمروز»، «خفه‌گی»، «زیر سقف دودی»، «نگار»، «سارا و آیدا»، «خانه دختر»، «برادرم خسرو»، «قهرمانان کوچک»، «سه بیگانه»، «ملی و راه های نرفته اش»، «آباجان»، «خالتور»، «مادر قلب اتمی»، «تابستان داغ»، «ایتالیا ایتالیا»، «پا تو کفش من نکن»، «من و شارمین»، «بیست و یک روز بعد»، «یک روز بخصوص»، «ویلایی‌ها» و «تیک آف» آثاری هستند که توانستند نام خود را در باشگاه میلیاردی ها به ثبت برسانند.

با نگاهی به ۱۰ فیلم پرفروش سال ۹۶ توجه مخاطب به آثار کمدی بیش از پیش نمایان شده است. اما در این میان آثار اجتماعی خوب و استاندارد توانسته نظر مخاطب را جلب کند.

اما در میان ۱۰ فیلم پرفروش امسال تا هشتمین ماه سال، پنج فیلم کمدی توانستند رتبه اول را به خود اختصاص دهند و «نهنگ عنبر، سلکشن رویا» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را با رقم فروش ۲۰ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۸۰ هزار تومان به خود اختصاص دهد.  

در این میان آثار اجتماعی همپای آثار کمدی خودنمایی کردند و خود را در میان ۱۰ اثر پرفروش سینما تا ماه هشتم سال قرار دادند. در میان آثار اجتماعی «رگ خواب» بالاترین رقم فروش را به خود اختصاص داد و به فروش ۴ میلیارد و ۹۲۸ میلیون و ۲۰۳ هزار تومان رسیده است.  

نکته جالب دیگر این که دو فیلم اولی که بالاترین رقم فروش را به خود اختصاص دادند در پی موفقیت اولین قسمت،   ساخته شدند و با اقبال مواجه شدند.   فیلم «نهنگ عنبر، سلکشن رویا» به دهه ۶۰ باز می گردد و از حضور بازیگرانی چون رضا عطاران، مهناز افشار و ویشکا آسایش بهره مند شده است.  

فیلم «گشت ۲» با موضوع کمدی دنباله «گشت ارشاد» است که هم در قسمت اول و هم در قسمت دوم جزء آثار پرحاشیه بود.  

با توجه به اقبال مخاطب به آثار کمدی و اجتماعی باید دید در ماه های باقی مانده سال فیلمی در باشگاه میلیاردی قرار می گیرد و می تواند رتبه فیلم ها را جابجا کند.

نظر شما