شناسهٔ خبر: 22583467 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار اقتصادی در روز یکشنبه

"آمار عجیب یارانه‌بگیران/کسی حذف نشد"،"نتیجه رخداد زلزله کرمانشاه اعلام شد"،"شاید دلار گران‌تر نشود"، " افزایش قیمت گوشت قرمز"، "رد ادعای"گندم خاک‌آلود"، "یک بام و دو هوای سازمان حمایت برای قیمت‌گذاری کالاها"، "ابلاغیه جهانگیری پشت‌گوش وزارت صنعت و بانک مرکزی"، "ترافیک روان در خراسان رضوی، ترافیک نیمه سنگین در مازندران"،"سازمان نظام مهندسی کارایی لازم را ندارد"، "صادرات بیش از ۴ میلیون بشکه نفت‌خام از لایه‌های نفتی پارس‌جنوبی"و... از مهمترین عناوین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسناست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اخبار امروز - یکشنبه - اقتصادی به طور خلاصه در زیر آورده شده است که می‌توانید با کلیک کردن روی تیتر هر خبر، متن کامل آن را بخوانید.

افزایش قیمت "نان" در گیرودار مخالفت

در حالی که ستاد تنظیم بازار به نمایندگی از دولت برای افزایش قیمت نان چراغ سبز نشان داد تا به گفته خبازان قیمت این محصول پس از سه سال افزایش یابد، همچنان برخی مخالف این تصمیم هستند و مشخص نیست که طی هفته آینده قیمت نان افزایش می‌یابد یا اینکه تصمیم دیگری برای آن گرفته می‌شود؟

ابلاغیه جهانگیری پشت‌گوش وزارت صنعت و بانک مرکزی!

با گذشت هشت ماه از سال ۱۳۹۶ و علیرغم تکلیف قانونی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر اجرای طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، نه تنها ابلاغیه مربوطه توسط معاون اول رییس جمهوری به مرحله اجرا در نیامده، بلکه سرنوشت آن نیز مشخص نیست.

آمار عجیب یارانه‌بگیران/کسی حذف نشد

در حال حاضر بیش از ۷۶ میلیون نفر در هر ماه یارانه نقدی دریافت می‌کنند، این تعداد بالغ بر ۹۵ درصد جمعیت ایران را در بر می‌گیرد.

افزایش قیمت گوشت قرمز/ رکود در بازار مصرف

بازار گوشت قرمز در مقایسه با قیمت ماه گذشته با روند افزایشی همراه شده است؛ به طوری که اقلام مختلف هر کیلوگرم گوشت گوساله و گوسفندی بیش از ۴۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

جلسه ویژه بانک‌ها برای کمک به زلزله‌زدگان

بعد از تصمیمات اخذ شده درباره پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در شبکه بانکی برای کمک به زلزله زدگان بانک‌ها در جلسه‌ای ویژه ضمن بررسی شرایط پرداخت این تسهیلات قرار است درباره انجام اقداماتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و نحوه کمک‌رسانی در این مناطق تصمیم‌گیری کند.

یک بام و دو هوای سازمان حمایت برای قیمت‌گذاری کالاها

با توجه به اظهارات معاونان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در زمینه افزایش قیمت تجهیزات پزشکی و لوازم خانگی به نظر می‌رسد این سازمان هنوز دل واگذاری‌ اختیار قیمت‌گذاری در کالاهای غیر اولویتی را ندارد، چراکه از سویی افزایش قیمت این کالاها را که مشمول قیمت‌گذاری نیست، فاقد وجاهت قانونی می‌داند و از سوی دیگر اجازه افزایش قیمت می دهد و اعلام می‌کند با افزایش غیر متعارف و غیر منطقی برخورد خواهد کرد.

باید محرز شود که معاملات بلوکی به قصد قیمت سازی بوده

رییس سازمان بورس می‌گوید اگر این نهاد ناظر متوجه انجام معاملات بلوکی شود جلو اش را می گیرند اما باید برای سازمان بورس محرز شود که آن معاملات به قصد دستکاری در قیمت بوده است.

رد ادعای"گندم خاک‌آلود"/ فاصله ۷ برابری این ادعا از دولت تا بخش‌خصوصی!

در حالی که رییس کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی مدعی شد که "درون گندم خاک می‌ریزند و می‌گویند بخرید" و همچنین "میزان خاک موجود در گندم را هفت درصد دانست"، وزارت جهاد کشاورزی این ادعا را تکذیب و میزان افت غیرمفید که شامل علف هرز، کلوخ و سنگ در گندم است را ۱.۳۶ درصد اعلام کرد.

شاید دلار گران‌تر نشود!

گرچه وزیر اقتصاد تاکید داشت سیاستی برای ماندگاری دلار برای بیش از ۴۰۰۰ تومان وجود ندارد، اما فعلا در این نرخ و بیش از آن ماندگار شده و نشانه‌هایی برای برگشت به کمتر از این نرخ دیده نمی‌شود. این در حالی است که تازه‌ترین اظهارات رئیس کل بانک مرکزی تنها نشان از این دارد که می‌توان مانع از افزایش بیش از این قیمت دلار شد.

آب‌شرب داخل منازل مناطق زلزله زده وجود دارد؛ ساکنان نه!

علی رغم تخریب بسیاری ازمنازل مسکونی بر اثر زلزله و شکستگی لوله‌های آب، به گفته تعدادی از افراد حاضر در محل حادثه اکنون آب شرب داخل منازل مناطق زلزله زده وجود دارد اما به دلیل نبود امنیت مردم نمی توانند وارد منازل شوند.

نتیجه رخداد زلزله کرمانشاه اعلام شد/ ایجاد پرتگاه بیش از ۳ متر

گزارش کارشناس وزارت راه و شهرسازی از نتایج اولیه زلزله استان کرمانشاه حاکی از آن است که در نتیجه این زمین لرزه پرتگاهی با ارتفاع بیش از سه متر، گسیختگی طولی و ممتد در امتداد بیش از چهار کیلومتر و در پهنای بیش از یک کیلومتر در سطح زمین ایجاد شده است.

دلایل افت رتبه جهانی کسب و کار ایران

یک اقتصاددان می‌گوید با توجه به این که ۸۰ درصد درآمد سالانه دولت را بودجه جاری می‌بلعد، دولت ناگزیر است فضای کسب و کار را بهبود بخشد تا بخش‌هایی به جز نفت و گاز در ایران هم بتوانند سرمایه‌گذار خارجی کسب کنند و اقتصاد ایران رونق گیرد. در شرایط کنونی فقط سودای سودهای افسانه‌ای بخش نفت و گاز سرمایه‌گذاران را به ایران جذب می‌کند.

صادرات بیش از ۴ میلیون بشکه نفت‌خام از لایه‌های نفتی پارس‌جنوبی

مجری طرح توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی با بیان اینکه آخرین عملیات بارگیری و صادرات محموله لایه‌های نفتی پارس جنوبی به مقاصد بین‌المللی هفته پیش صورت گرفت، گفت: طی هشت مرحله از آغاز سال جاری، حدود چهار میلیون و ۲۶۰ هزار بشکه نفت خام با مشخصات مورد نظر به مقاصد بین المللی صادر شده است.

وضعیت عرضه اینترنت در کشورهای مختلف

قرار است بنا بر اعلام مسوولان، مدل فروش اینترنت در ایران به مصرف منصفانه تغییر پیدا کند؛ به این بهانه در این گزارش به بررسی سیاست‌های کشورهای مختلف دنیا در ارائه اینترنت به کاربران پرداخته شده است.

ترافیک روان در خراسان رضوی، ترافیک نیمه سنگین در مازندران

در آخرین روز از تعطیلات روزهای آخر ماه صفر، ترافیک بسیاری از جاده‌های پر ترافیک کشور روان، در بسیاری از محورها سنگین و نیمه‌سنگین است.

سازمان نظام مهندسی کارایی لازم را ندارد/قانون جامع کنترل ساختمان تصویب شود

زلزله کرمانشاه با تمام تلخی‌هایش باید فرصتی برای اصلاح قوانین، عملکرد و فرآیندهای مرتبط با ساخت و ساز باشد؛ کاری که هنوز با گذشت ۲۷ سال از زلزله رودبار و منجیل محقق نشده است.

رفع کدورت آب با استقرار سیستم‌های تصفیه سیار/ آب و برق منطقه در شرایط مناسبی است

وزیر نیرو صبح امروز (یکشنبه) وارد کرمانشاه شد تا از آخرین وضعیت تاسیسات آب و برق مناطق زلزله زده بازدید کند.

انتهای پیام

نظر شما