شناسهٔ خبر: 22582987 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شوبرت: تخصص و انسانیت در فوتبال آلمان ارزش بالایی دارد

مربی سابق مونشن گلادباخ گفت: در فوتبال آلمان تخصص بالا و انسانیت مربیان ارزش بالایی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان آندره شوبرت مربی سابق مونشن گلادباخ، پادر بورن، سن پائولی و تیم ملی ۱۵ ساله های آلمان در گفت و گو با رادیو پیرامون معیارهای انتخاب مربیان فوتبال پایه در آلمان اظهار کرد: برای انتخاب مربیان فوتبال پایه مسائل مختلفی در نظر گرفته می شود. تمام مربیان فوتبال پایه مدرس فوتبال هستند و به علاوه روانشناسانی هستند که سال ها تجربه کار با جوانان را دارند. این مربیان از بین تیم های یکم و دوم بوندس لیگا و مراکز استعدادیابی انتخاب می شوند. برای نمونه اشتفان کونتس، مربی تیم ملی ۲۱ ساله های آلمان، بازیکن سابق تیم ملی آلمان است که با سال ها تجربه در مربیگری و مدیریت ورزش، این خصوصیات را داراست.


شوبرت درباره شیوه کار با تیم های رده های سنی مختلف بیان کرد: برای رده سنی جوانان هدف را در نظر می گیرند و تیمی یکدست، هماهنگ و با بهترین فرم موجود را برای مسابقات جام ملت های اروپا و جام جهانی می سازند. برای رده سنی نوجوانان در کنار آموزش فوتبال مسائل فرهنگی، اجتماعی و شخصیتی را هم در نظر می گیرند. به این منظور فدراسیون فوتبال آلمان سعی می کند که بهترین مربیان را در خدمت بگیرد.


او اضافه کرد: مربیانی که با جوانان کار می کنند، ارزش بالایی دارند. به همین دلیل همه آنها زیر نظر قرار می گیرند و همکاری نزدیکی با تمام تیم های بوندس لیگا و مراکز استعدادیابی انجام می گیرد. جوانان از سن ۱۰ سالگی آموزش می بینند تا به آنچه حقشان است، برسند. برای فوتبال آلمان تخصص بالا و انسانیت بی نهایت ارزش دارد.

 

شوبرت در پایان گفت: امیدوارم توانسته باشم کمکی به فوتبال ایران کرده باشم.

انتهای  پیام/

اظهارات شوبرت درباره فوتبال پایه در آلمان 

نظر شما