شناسهٔ خبر: 22582919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرحله نهایی رزمایش نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی در تاجیکستان برگزار شد

باکو – ایرنا – مرحله نهایی رزمایش نظامی استراتژیک 'برادری رزمی 2017 ' کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی که از یک ماه و نیم پیش شروع شد، امروز (یکشنبه) در تاجیکستان برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کازینفورم به نقل از وزارت دفاع قزاقستان ، واحدهای نظامی کشورهای عضو این سازمان با برگزاری این رزمایش نظامی مشترک در میدان نظامی 'خربمیدان' (Харбмайдон) تاجیکستان واقع در20 کیلومتری مرز افغانستان و تاجیکستان به مانورخود پایان دادند.
سازمان منطقه ای پیمان امنیت جمعی در سال 1992 میلادی تاسیس شده و هم اکنون روسیه، قزاقستان ، تاجیکستان ، ازبکستان ، قرقیزستان و ارمنستان عضو آن هستند .
در این رزمایش نظامی، عملیات مشترک دفع حمله نیروهای دشمن احتمالی به خاک یکی از کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی تمرین شد. این رزمایش همچنین با استفاده از هواپیما و هلی کوپترهای نظامی تاجیکستان و قزاقستان و سایر تجهیزات نظامی و نیروهای پیاده نظام برگزار شد .
مراسم اختتامیه مرحله نهایی رزمایش مشترک کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی با حضور شیرعلی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان برگزار شد و وی از نحوه برگزاری رزمایش ابراز رضایت کرد .
در این مراسم همچنین مقامات بلند پایه نظامی روسیه و قزاقستان حضور داشتند .
آساق ** 338** 1579*1479
مرضیه فاتحی **ناشر:حسن سالک رضائی

نظر شما