شناسهٔ خبر: 22582814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(ع):

سه روستای زلزله زده تحویل بسیج سازندگی اصفهان شده است/ شروع بازسازی ها پس از فراهم آوری امکانات اسکان موقت

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(ع) گفت: سه روستای مرشاعه، بزمیرآباد و فرج امام تحویل بسیج سازندگی استان شده است تا اقدامات بازسازی را در آن ها را در دست بگیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ احسان الله رضاپور در گفت و گو با صاحب نیور در مورد آخرین اقدامات انجام شده از سوی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در مناطق زلزله زده کرمانشاه، اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله بنده به عنوان نماینده استان اصفهان در این مناطق حضور پیدا کرده و پس از بررسی منطقه زلزله زده به صورت کامل، گزارش بررسی های صورت گرفه را در ستاد بحران استان و خدمت سردار سلیمانی، فرمانده محترم سپاه صاحب الزمان (عج) ارائه کردم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(ع) استان اصفهان ادامه داد: پس از ارائه گزارشات تصمیماتی اتخاذ شد و  استان، سه روستا را با جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر و 350 خانوار برای بازسازی تحویل گرفت.

مشکلی در رابطه با توزیع چادرهای اسکان وجود ندارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت اسکان این مناطق روبه راه شده است، گفت: خوشبختانه میزان چادرهای مورد نیاز بین مردم این مناطق توزیع شده است و مشکلی در رابطه با اسکان موقت در چادرها وجود ندارد.

سرهنگ رضاپور با بیان اینکه مناطق زلزله زده از نظر تغذیه با هیچ مشکلی مواجه نیستند، خاطرنشان کرد: مجموعه ما به دنبال این است که در بحث اسکان موفقت عزیزان زلزله زده تدابیر لازم را بیندیشد و وسایل مورد نیاز در این زمینه از جمله کانکس های اسکان موقت را فراهم کند.

شروع بازسازی ها پس از فراهم آوری اسکان موقت

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(ع) استان اصفهان ادامه داد: پس از اتمام اسکان موفت مردم این مناطق بحث بازسازی مناطق در دستور کار قرار خواهدگرفت.

کمک های مردمی بسیار زیاد است

وی با بیان اینکه وضعیت در حال حاضر مطلوب، آرام و مناسب است، تصریح کردک کمک های مردمی بسیار زیاد است و باید از مردم شریف سراسر ایران که کار بزرگی انجام دادند و تمام آن چه را که از دستشان برمی آمد برای این مناطق و مردم آن ارسال کردند.

دپوی اقلام مازاد برای استفاده مردم مناطق زلزله زده در طول دوماه آینده

سرهنگ رضاپور با بیان اینکه مردم عزیز تا مواد غذایی و امکانات اسکان و وسایل گرمایشی برای این مناطق ارسال کرده اند، خاطرنشان کرد: ما نیز در این منطقه یک سوله از بسیج این منطقه تحویل گرفته و بسیاری از اقلامی که مازاد است را دپو می کنیم تا با مرور زمان که میزان کمک های مردمی کاهش پیدا می کند با مشکلی در این زمینه مواجه نباشیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(ع) استان اصفهان ادامه داد: ما این اقلام را باید به گونه ای مدیریت کنیم که بتوانیم در یک تا دوماه آینده به مردم منطقه کمک کنیم و از کمبود مواد ضروری در منطقه جلوگیری کنیم تا مشکلی در این زمینه برای مردم ایجاد نشود.

سه روستای مرشاعه، بزمیرآباد و فرج امام تحویل بسیج سازندگی اصفهان شده است

وی ادامه داد: سه روستای مرشاعه، بزمیرآباد و فرج امام تحویل بسیج سازندگی استان شده است تا اقدامات بازسازی را در آن ها را در دست بگیریم.

منطقه از نظر مواد غذایی اشباع است

سرهنگ رصاپوردر پاسخ به خبرنگار ما در رابطه با اقلام مورد نیاز در مناطق با توج به شروع موج دوم ارسال کمک های مردمی، عنوان کرد: منطقه از لحاظ مواد غذایی اشباع شده است و مردم اگر به دنبال ارسال مواد غذایی هستند، موادی را ارسال کنند که تاریخ مصرف کوتاه مدتی نداشته و ماندگاری داشته باشد تا بتوان آن ها را نگهداری کرد.

لزوم فراهم آوری نایلون برای روکش چادرها در مواقع بارندگی

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(ع) استان اصفهان با اشاره به پیش بینی های هواشناسی در رابطه با احتمال بارندگی از یکشنبه هفته جاری، اظهار کرد: ما در این مناطق به نایلون برای روکش چادرها، کف چادرها و محل نگهداری احشام مردم روستایی منطقه نیاز داریم.

احتمال تلف شدن احشام به دلیل بارندگی و برودت هوا

وی ادامه داد: احشام مردم منطقه به طور کلی رها شده اند و با توجه به سردی هوا احتمال تلف شدن آن ها افزایش پیدا کرده است که ما برای جلوگیری از اتلاف این احشام و مناسب سازی محل آن ها از بارش های آتی نیاز به نایلون داریم.

سرهنگ رضاپور با بیان اینکه کاهش دمای هوا نیاز به وسایل سرمایشی را افزایش داده است، خاطرنشان کرد: زیر انداز، پتو و تشک بیش تر در منطقه نیاز است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(ع) استان اصفهان ادامه داد: خوشبختانه از نظر آب و غذا منطقه تامین شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

تقسیم روستاها بین بسیج سازنگی استان های کشور

وی در پاسخ به خبرنگار ما در رابطه با چگونگی بازسازی این مناطق و ارگان های دخیل در امر بازسازی، خاطرنشان کرد: شهرها و روستاهای این منطقه از سرپل ذهاب تا ازگله از 20 تا 100 درصد دچار مشکل شده اند و سازمان بسیج سازندگی کشور روستاها را بین تمام استان های کشور تقسیم کرده است تا امر بازسازی برای کل منطقه فراهم شود.

سرهنگ رضاپور با بیان اینکه مناطق به نسبت جمعیت بین استان ها تقسیم شده اند، اظهار کرد: برای مثال یک استان در سطح استان اصفهان نیز وظیفه بازسازی یک منطقه با همین تعداد جمعیت را برعهده دارد که ممکن است در چندین روستا ساکن باشند.

مردم مناطق از امدادرسانی ها راضی بودند

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(ع) استان اصفهان با بیان اینکه بازسازی روستاها با سپاه پاسداران است؛ خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم منطقه از امداد رسانی ها راضی بودند و گمان نمی کنم منطقه ای بدون چادر، لباس گرم و وسایل ضروری وجود داشته باشد.

منظر توافق بنیاد  مسکن و سپاه برای شروع بازسازی ها هستیم

وی در رابطه با زمان شروع بازسازی خانه های منطقه، گفت: منتظر تعامل اولیه بین دستگاه ها هستیم و به امید خدا اگر بنیاد مسکن با سپاه پادسداران و سازمان بسیج سازنگی در این زمینه به توافق برسد، ظرف 45 روز تا دو ماه خانه ها را بازسازی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما