شناسهٔ خبر: 22582657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یاد شهدا باعث انقلابی شدن نسل آینده شده است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه خون شهدا جریان ساز است، گفت: یادواره شهدا به فرهنگ عمومی تبدیل شده تا نسل آینده را مومن و انقلابی تربیت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آیت الله سید احمد میرعمادی در آیین پانزدهمین یادواره ۴۱ شهید والامقام روستای وامرزان دامغان ضمن بیان اینکه شهدا به ما آموختند باید در مقابل دشمنان ایستاد، بیان کرد: خون شهید جریان ساز است و لذا وقتی یادواره های شهدا در گوشه و کنار ایران اسلامی برگزار می شود، به واقع جریانی از فرهنگ عمومی در جامعه به راه می افتد که باید این امر را به فرهنگی عمومی بدل ساخت تا آثار و برکات آن در تربیت نسل جوان نمایان شود.

وی از شهدا به مثابه بهترین الگوی جوان یاد کرد و افزود: شهدا دارای ایمان خالص، استقامت جاودانه و رفتار ولایت مدارانه بودند که همگی این رفتارها، به مثابه بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی، مد نظر است، لذا نظام ما امروز به برکت خون پاک شهدا حرف نخست را درمنطقه می زند و همین شهدا هستند که انقلاب ما را بیمه کردند لیکن نباید از الگو سازی این ظرفیت های ناب انقلاب برای نسل جوان، غافل ماند.

یاد شهدا  باعث انقلابی شدن نسل آینده شده است

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شهدای ما خالصانه در میدان های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کردند، بیان کرد: شهدا، لقاء الله را طلب می کردند و به دلیل همین خلوص بود که به آرزوی خود یعنی شهادت می رسیدند پس پر واضح است که بگوئیم شهدا با داشتن ایمان بالا به ما درس بزرگی آموختند اما باید توجه داشت که یکی از راه های زنده نگه داشتن یاد و خاطر آنها، حفظ ارزش های دینی و اسلامی است که این مهم باید به نسل جوان منتقل شود.

آیت الله میرعمادی گفت: یادواره شهدا بلاها را از جامعه دفع می کنند از سوی دیگر این آئین، حب الحسین (ع) است که توطئه های دشمنان را خنثی می کند لیکن نباید بگذاریم ارزش های دینی و انقلابی کمرنگ شود و مناسبت های مذهبی و ملی چون هفته بسیج، دفاع مقدس و ۲۲ بهمن در کنار یادواره های شهدا، بهترین راه ارج نهادن به این ارزش ها است.

وی با طرح این سوال که درسی که امروز از شهدای والامقام می گیریم چیست و ما در قبال خون پاک شهدا چه وظیفه ای داریم؟، افزود: هر زمان از خود بپرسیم که چگونه باید به وصایای شهدا عمل کرده و در مسیرشان گام نهیم، می توانیم بگوئیم که راه های حرکت در مسیر شهدا را یافته ایم و در آن زمان باید به فکر عمل به توصیه شهدا باشیم که البته راهی دشوار است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان همچنین با اشاره فرارسیدن ایام شهادت هشتمین امام شیعیان، گفت: رندگی امام رضا (ع) سراسر نور بود و ویژگی های ممتاز ایشان باعث شده تا ما آن حضرت را پس از ۱۰قرن همچنان الگو و اسوه زندگی خود بدانیم لیکن کسی که چنین جنبه معنوی و الهیِ تاثیر گذار و تربیت کننده ای دارد، قطعاً می تواند سرمشق و چراغ هدایتی شگرف باشد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در سیره امام رضا (ع) پنج کلمه وجود دارد که اگر به آنها توجه کنیم سعاتمند خواهیم بود، گفت: خواب کم همراه با عبادت زیاد، خوراک کم و روزه گرفتن، کلام کم و ذکر زیاد، کمتر خندیدن و بیشتر گریه کردن، سکوت کردن و بیشتر قرآن خواندن، پنج سیره با ارزش امام رضا (ع) است که به واقع پنجره ای رو به شخصیت معنوی و الهی ایشان محسوب می شود.

وی افزود: امام رضا (ع) شخصیتی تاثیرگذار و مکتب آن حضرت نیز مکتب تربیت است و شخصیت سیاسی و اجتماعی ایشان نیز بر چند اصل استوار بوده که یکی از مهمترین آنها مردم داری محسوب می شود به این معنی که مدارا کردن، همراهی با مردم و با درد آنها آشنا بودن همواره در زندگی امام رضا (ع) وجود داشته و ما باید با تاسی از شخصیت سیاسی و اجتماعی ایشان اصل مهم و تاثیرگذارِ مردم داری را رعایت کنیم که رهبرمعظم انقلاب اسلامی بهترین الگو برای این رفتار هستند.

امام جمعه خرم آباد در ادامه به مسائل منطقه ای نیز اشاره کرد و گفت: داعش که با حمایت آمریکا و عربستان در منطقه ظهور کرده امروز رو به نابودی است و این فلاکت جز با نقش آفرینی و جان فشانی شهدای مدافع حرم، میسر نبوده است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به شهادت شهید محسن حججی از شهدای مدافع حرم نیز، ابراز کرد: صلابت این شهید در ولایت پذیری او خلاصه می شد که این امر باعث شد او با اعتقاد و ایمان قلبی در دفاع از حرم اهل بیت (ع) حماسه ساز باشد و یک تنه دیوار غرور کفار را فرو بریزد.

انتهای پیام/د

ظهور داعش با حمایت آمریکا و عربستان

نظر شما