شناسهٔ خبر: 22582421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی چناران:

بهره‌مندی از رحمت خاص خداوند مستلزم مودت و دوستی اهل بیت (ع) است

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی چناران در اجتماع بزرگ «در سوگ خورشید» گفت: بهره‌مندی از رحمت خاص خداوند مستلزم مودت و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت و اجابت دعوت حضرت محمد مصطفی و ائمه هدی (ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، امروز همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) اجتماع بزرگ «در سوگ خورشید» با حضور کاروانهای پیاده بانوان زینبی از شهرستان کاشمر و روستاهای همجوار در سالن اجتماعات زیارتگاه شهید مدرس (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم صابر در این همایش عظیم در خصوص راههای بهره‌مندی از شفاعت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و به عبارتی شفاعت 14 معصوم پاک و خاتم‌الانبیاء تا وجود مقدس حضرت مهدی آل محمد (عج) اظهار داشت: امام رضا (ع) مظهر رحمت الهی است و خداوند دارای دو نوع رحمت است؛ رحمت عام و رحمت خاص.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی چناران بیان داشت: تمام موجودات و همه کائنات ماسوی الله از رحمت عام خداوند بهره‌مند هستند و از این رحمت عام الهی و از وجود مقدس چهارده معصوم (ع) خصوصا امام رضا (ع) همه بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به کرامات امام رضا (ع) گفت: شما بارها شنیده‌اید که مسیحی از امام رضا (ع) شفا گرفته است و یا کسانی از لندن و انگلستان و سایر کشورها مشکلاتی داشتند و به امام رضا (ع) متوسل شدند و حاجت خودشان را گرفتند.

حجت‌الاسلام صابر افزود: خودم هم شاهد بودم که دو پسر بچه حدود 10 الی 11 ساله که یکی مبتلا به صرع بود و دیگری سرطان خون داشت در صحن عتیق امام رضا (ع) شفایشان را از امام رئوف گرفته بودند.

وی گفت: عنایت امام رضا (ع) شامل همه اعم از مؤمن و غیر مؤمن می‌شود چرا که مظهر رأفت الهی و امام رئوف است اما مهم بهره‌‌مندی از رحمت خاص و مهربانی خاص است که عبارت از شفاعت در عالم برزخ و قیامت است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی چناران در توضیح رحمت خاص و روش بهره‌مندی از این رحمت ابراز کرد: یکی از آنها پاسخگویی به دعوت انبیاء و در رأس آنها خاتم‌ انبیا حضرت محمد مصطفی (ص) است چرا که اجابت دعوت پیامبر و ائمه (ع) یکی از راههای بهره‌مندی از شفاعت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی ضمن تجلیل از حجاب اسلامی و عفت دینی بانوان کاشمر ادامه داد: اجابت به نماز، تقوا، روزه، خداشناسی، حیا، عفت و حجاب از موارد اجابت دعوت پیامبران و امامان معصوم (ع) است که خوشبختانه بانوان ما علی رغم توطئه‌ها و حیله‌های شیاطین از چادر که میراث گرانبهای حضرت فاطمه‌ زهرا (ص) است بهره‌مند هستند.

حجت‌الاسلام صابر بیان داشت: دومین راه اجابت دعوت ائمه هدی (ع) مودت و دوستی آل محمد (ص) است؛ حضرت محمد (ص) در این رابطه فرمودند: همیشه مودت و دوستی ما اهل بیت (ع) را در دل داشته باشید که اگر کسی با این دوستی از دنیا برود و خداوند را ملاقات کند به واسطه شفاعت ما داخل بهشت می‌شود.

وی تأکید کرد: عشق و ارادت و مودت نسبت به امام رضا (ع) را قدر بدانیم و در وجود خودمان نهادینه کنیم که لازمه بهره‌مندی از این شفاعتت و محبت امام رضا (ع) توسلات و اطاعت و فرمانبری از امام مهربانی‌ها(ع) است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی چناران یادآور شد: عشق و ارادتمان را نسبت به امام رضا (ع) در اخلاق و رفتارمان ظاهر کنیم و بدانیم که امام رئوف ما به نماز اول وقت بسیار اهمیت می‌دادند و ما هم باید در تقویت باورهای دینی خود بکوشیم و به نماز اول وقت اهمیت دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما