شناسهٔ خبر: 22582110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آزادسازی "بوکمال" پیروزی ملت ایران و محور مقاومت در منطقه است

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب گفت: در واقع آزادسازی بوکمال پیروزی ملت ایران و محور مقاومت در منطقه است.

صاحب‌خبر -

تیر داعش در اجرای مقاصد شومش در جمهوری اسلامی ایران به سنگ خورده استحسین کنعانی‌مقدم رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره هدف داعش مبنی بر ضربه‌زدن به ایران و انقلاب اسلامی اظهار کرد: سالهای بسیاری است که یک سناریوی از پیش تعیین شده در منطقه در حال اجراست که آن مسئله اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی بوده که توسط  صهیونیست‌ها  طراحی شده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها به عنوان پیمانکار در تولید و تأسیس گروهک‌های تروریستی مانند القاعده و داعش سعی بر آن دارند که منطقه و مسئله بیداری اسلامی را مدیریت کنند تا بتوانند علیه انقلاب اسلامی و محور مقاومت به فعالیت بپردازند.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: در نهایت هدف اصلی اسرائیل و آمریکا این است که جبهه مقاومت با محوریت ایران را تضعیف کنند، از این رو شاهد آن هستیم که گروه‌های تکفیری  حلقه کاملا متصلی بین جبهه‌های عربی، عبری، غربی شده‌ و سعودی‌ها به عنوان یکی از جریان‌های نیابتی از طرف نظام سلطه این گروه‌ها را تقویت کرده و باعث بروز جنگ‌های داخلی در عراق و سوریه شده‌اند که هم‌اکنون در یمن نیز مشغول تفرقه‌افکنی هستند.

دبیرکل حزب سبز بیان کرد: بقایای گروهک‌ تروریستی  داعش سعی بر آن دارد تا در جبهه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی فعال شوند و به دنبال آن هستند که به تقویت گروهک‌های ضدانقلاب علیه جمهوری اسلامی بپردازند.

وی با اشاره به شکست سخت داعش در شهر بوکمال سوریه و این مسئله که این پیروزی به نوعی پیروزی ملت ایران و محور مقاومت در منطقه است، ادامه داد: نقطه استراتژیک بوکمال که نقطه اتصال بین عراق و سوریه است، مرکز حکومتی داعش بود، به نحوی که تسلیحات جنگی این گروهک و بیشتر مراکز نظامی آن در این شهر استقرار داشت  اکنون با آزاد سازی  این منطقه  شاهد شکست ماشین جنگی داعش در منطقه خواهیم بود.

کنعانی‌مقدم تأکید کرد: گروه‌های ائتلاف آمریکایی خیلی تلاش کردند که داعشی‌ها در بوکمال مستقر شوند، اما این حیله ایالات متحده نقش بر آب شد.

دبیرکل حزب سبز با اشاره به نقش ایران و محور مقاومت در منطقه و آزادسازی بوکمال اذعان کرد: کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران و تقویت جبهه مقاومت، کمک‌های لجستیکی، آموزشی و موشکباران مناطق دیرالزور و دیگر مناطق توسط سپاه پاسداران و حمله‌های پهپادی سپاه و جریان‌های حامی جمهوری اسلامی ایران تأثیر بسیاری در شکست داعش و آزادسازی شهر بوکمال داشته است، چرا که اگر چنین وحدتی نبود بخش‌های بسیاری از سوریه و عراق در اختیار داعش قرار می‌گرفت.

وی با تأکید بر اقدامات داعش علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: گروه‌های تروریستی نزدیک به 6 سال است که از طریق مرزهای شرقی و غربی ایران درصدد ورود به کشور بوده‌اند که به این وسیله بتوانند با انجام عملیات انتحاری و عضوگیری، کشور را دچار تنش کنند که این امر با شکست مواجه شد و امید آخر آنها نیز در حمله‌ای ناموفق به مجلس شورای اسلامی از بین رفت، لذا تیر داعش در اجرای مقاصد شومش در جمهوری اسلامی ایران به سنگ خورده است.


انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما