شناسهٔ خبر: 22582034 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

قلعه‌نويي: دوست دارم دو تيم به ليگ برتر صعود کنند

امير قلعه نويي گفت:مردم بازي‌هاي ما را دوست دارند و از نوع بازي‌مان لذت مي‌برند.

صاحب‌خبر -

امير قلعه‌نويي در نشست خبري پيش از ديدار فرداي ذوب آهن مقابل سپيدرود گفت: يک بار ديگر تسليت عرض مي‌کنم حادثه غرب کشور را. همه مردم کمک کردند و نشان دادند هنوز ايران عزيز زنده است. نهادهاي مختلف کمک زيادي کردند و بايد دست تک تک مردم را بوسيد که نشان دادند ايران را دوست دارند و فرقي نمي‌کند کجاي ايران باشند. ما شعار زيادي در بحث مقاوم سازي منازل داديم اما در بحث پيشگيري آمادگي بايد داشته باشيم که متأسفانه عقب‌گرد داشتيم. اميدوارم مسئولان به جاي شعار دادن به فکر مردم ايران باشند که مردم از لحاظ اقتصادي و غيره اذيت مي‌شوند.

وي ادامه داد: خوشحالم در شهر مادري خودم حضور دارم، قطعا بازي سختي مقابل سپيدرود خواهيم داشت. اين تيم يکي از تيم‌هاي خوب ليگ است و در زمين خودش بازي خوبي انجام مي‌دهد. شنيده‌ام زمين ورزشگاه سردارجنگل با وجود اينکه چمن مصنوعي است اما شرايط خوبي ندارد. اميدوارم اين مشکل برطرف شده باشد. ما براي برد به اينجا آمده‌ايم و شرايط جدول به نحوي است که ما تاکنون به چيزي که لياقت آن را داشته‌ايم نرسيده‌ايم.

قلعه نويي درباره صعود تيم سپيدرود رشت به ليگ برتر و دلايل اين اتفاق تصريح کرد: يکي از علت‌هاي برگشت سپيدرود جدا از زحمات مربيان اين تيم تماشاگران رشتي بودند. رشت و گيلان جزو شهر و استان‌هايي هستند که در فرهنگ ما تأثيرگذار بودند. اگر قرار باشد به تماشاگران هيچ امکاناتي ندهيم و آنها را هم تنبيه کنيم، خيلي دور از انصاف است. فحاشي بايد از استاديوم‌هاي ما دور باشد اما از آن طرف هم نگاه کنيد يک جوان را با هزار مصيبت به استاديوم مي‌آوريم و او مثل يک باروت است و مي‌آيد تا برد تيمش را ببيند و خالي شود. خدارا شکر اين جوان‌ها به استاديوم مي‌آيند اما در اصل جايي که تماشاگر نباشد آدم، آن لذتي که بايد ببرد را نمي‌برد.

سرمربي ذوب آهن در مورد زمان حضورش در تيم ملوان انزلي و علت جداشدنش از اين تيم خاطرنشان کرد: نمي‌خواهم در مورد آن مسائل صحبت کنم اما واقعا دوست دارم دو تيم به ليگ برتر برگردند. يکي نساجي از استان مازندران و ديگري ملوان.

قلعه نويي ادامه داد: خدا را شاهد مي‌گيرم آن سه بازي که در ملوان بودم جزو خاطرات خوب زندگي‌ام است. من ديدم نمي‌توانم خدمات ارائه دهم به همين خاطر زجر مي‌کشم. جواناني که تمام عشق و علاقه شان ملوان است را نمي‌توانم ببينم اذيت مي‌شوند. يادم هست زماني که خودمان بازي مي‌کرديم ملوان به ورزشگاه آزادي آمد و مقابل 80 هزار نفر ما را شکست داد و قهرمان شد. مسئولان دولتي بايد بدانند چراغي که به خانه رواست به مسجد حرام است. مسئولان بايد بدانند ساختن بيمارستان و استاديوم بيشتر از ساير کشورها در داخل کشور نياز است. هيچ عبادتي بهتر از اين نيست که بيايند و در کشور ورزشگاه بسازند. اگر حساب کنيم هر جوان به ورزشگاه بيايد و چند ساعت سرگرم شود مي‌بينيم که در هر بازي ملوان نزديک به 16  هزار ساعت به جوانان اين شهر سرويس داده‌ايم. الان ببينيد اين تيم به چه روزي افتاده است. اين بزرگترين خيانتي است که به ايران مي‌شود. از لحاظ اقتصادي و ساير موارد هم مشکلاتي وجود دارد اما من در جايگاهي نيستم که در مورد آنها صحبت کنم. جلوي خيلي از مشکلات را مي‌شود با همين فوتبال گرفت.

وي در ادامه با ابراز اميدواري از صعود نساجي و ملوان به ليگ برتر تصريح کرد: اميدوارم با آمدن اين دو تيم به ليگ برتر از فوتبال لذت ببريم. چند وقت است ما را به مسير ديگري برده‌اند که دور از فرهنگ ايران و ايراني است.

سرمربي ذوب آهن در ادامه درباره اينکه او در استقلال نتايج خوبي گرفته اما اکنون آبي‌پوشان در شرايط خوبي به سر نمي‌برند گفت: زمان همه چيز را ثابت مي‌کند. در مورد استقلال نمي‌خواهم صحبت کنم. فروزان، بيک‌زاده و بوستاني در اين مورد صحبت کرده‌اند اما به اميد خدا با گذشت زمان همه چيز مشخص خواهد شد. در مورد تيمم هم بايد بگويم به اين ذوب آهن خيلي اميدوارم. فيلم بازي‌هايمان را ديده‌ايم و حدود 96 خلق موقعيت در بازي‌هاي گذشته‌مان داشته‌ايم، گل‌هاي بدي هم خورديم. ضمن اينکه در نيم فصل هم براي حضور در آسيا و هم براي ادامه ليگ بايد تيم را تقويت کنيم.

قلعه‌نويي در مورد کارهاي خير و کمک‌هايي که در گذشته انجام مي‌داده است، عنوان کرد: در کارهاي خير ما که لياقت نداريم. اگر هم بتوانيم کاري کنيم ذخيره روز قيامت خودمان کرده‌ايم. آيه داريم کساني که به مردم کمک مي‌کنند بدون حساب و کتاب وارد بهشت مي‌شوند.

وي درباره تساوي‌هاي اخير تيم ذوب‌آهن در 6 بازي گذشته خارج از خانه گفت: در بازي با نفت آبادان، پديده، سياه‌جامگان و استقلال حق ما برد بود. بايد تغيير نگرش در ذوب‌آهن ايجاد شود. پرسپوليس را ببينيد که از زمان آمدن برانکو چه تغيير نگرشي داشت. منچسترسيتي را هم ببنيد که اين فصل چه تغيير نگرشي ايجاد کردند. اين تغيير نگرش را من در تيم‌هاي ديگر خوب جا انداختم. ما فوتبال خوبي ارائه مي‌کنيم. آمار گل‌هايي که زديم نشان مي‌دهد که مخاطبان بازي‌هاي ما را دوست دارند و از نوع بازي‌مان لذت مي‌برند.

سرمربي تيم ذوب‌آهن با اشاره به جايگزيني اين تيم به‌جاي نفت تهران در ليگ قهرمانان آسيا، خاطرنشان کرد:‌ به‌خدا بازي کردن در آسيا از بازي با سپيدرود و سياه‌جامگان آسان‌تر است. الان سپيدرود هم به آسيا برود بهتر از بازي جلوي ذوب‌آهن بازي مي‌کند، چون بازيکن در آسيا انگيزه دارد. پورموسوي سال گذشته قبل از بازي‌هاي آسيايي استقلال خوزستان به من زنگ زد، من هم به او گفت بازي گفتم که «سيد اصلاً ترس نداشته باش. در آسيا بازي کردن راحت‌تر است». ديديم که استقلال خوزستان به‌راحتي از مرحله اول هم صعود کرد و نتايج خوبي گرفت. ذوب‌آهن تيم خوبي است و تجربه صعود دارد. شما مطمئن باشيد که در ليگ قهرمانان آسيا بهتر از ليگ بازي مي‌کنيم، اما حتماً بايد در نيم‌فصل تقويت شويم.

قلعه‌نويي در مواجه شدن با سوال خبرنگاري که به او گفت: «تعطيلي ليگ در روند بازي‌ها تاثير منفي مي‌گذارد»، گفت: من خودم اين را قبول ندارم. ما اگر مي‌خواهيم پيشرفت کنيم، بايد الگوبرداري کنيم. يک تيم ملي خوب از دل يک ليگ خوب و منظم بيرون مي‌آيد. وقتي که ليگ تعطيل که مي‌شود، من نمي‌دانم چطور با بازيکن برخورد کنم. پس از آن هم که ليگ شروع مي‌شود، بازي‌هاي‌مان هر چهار روز يک‌بار برگزار مي‌شود. از اين رويه تيم‌هاي شهرستاني بيشتر ضرر مي‌کنند. مثلاً همين سپيدرود اگر بخواهد به يک شهر ديگر برود، بايد سه چهار پرواز انجام بدهد. تيم هاي شهرستاني بيشتر ضرر مي‌کنند. اگر ليگ در شرايط خوبي باشد و منظم برگزار شود، ما تيم ملي بهتري هم خواهيم داشت. تيم‌هاي پايتخت که ضرر نمي‌کنند. اين ما هستيم که با سه پرواز به رشت آمديم و بايد با دو پرواز به اصفهان برگرديم. سه چهار روز ديگر بازي کنيم. تيم‌هاي شهرستاني با اين وضعيت آسيب مي‌بينند.

نظر شما