شناسهٔ خبر: 22582027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

امام جمعه موقت تبریز:

کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور بیانگر وحدت بین مردم ایران است

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه زلزله غرب کشور داغ بزرگی بر دل مردم ایران گذاشت، افزود: مردم ایران با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود وحدت خود را به همگان نشان دادند.

صاحب‌خبر -
آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم  در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار داشت: زلزله دلخراش استان کرمانشاه و سرپل ذهاب مصیبتی بود که دل همه را به درد آورد و امید است مردم سراسر کشور با کمک‌های نقدی و غیرنقدی حمایت خود را از مردم کشورمان نشان دهند،کمک‌ها تا امروز نشانگر وحدت بین مردم در همه شرایط کشور است.

خطیب موقت تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته با اشاره به سالگرد رحلت علامه جعفری ابراز کرد: این عالم خیر و برکت برای کشور بودند،آذر ماه کنگره‌ای جهت نمایش عظمت و شکوه این عالم ربّانی در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد.

عامل پیروزی سوسنگرد وحدت بین نیروهای مسلح است

وی در ادامه به فرارسیدن سالروز آزادسازی سوسنگرد بیان کرد: عامل پیروزی در بحث سوسنگرد وحدت نیروهای مسلح در کنار نقش ممتاز امام راحل، آیت‌الله مدنی، قاضی طباطبایی، شهید چمران و درایت مقام معظم رهبری به این پیروزی بزرگ دست یافتیم.

آیت‌الله آل‌هاشم اضافه کرد: هیچ شهری صاحب دو شهید محراب نیست ولی تبریز دو شهید محراب دارد و نام شهر اولین‌ها را یدک می‌کشد.

تاکید مقام معظم رهبری به حضور پررنگ بسیج در همه عرصه‌ها 

وی با یادآوری آغاز هفته بسیج ابراز کرد: بسیج لشکر مخلص انقلاب بوده و امام راحل همیشه به قدرت این نیرو تاکید کرده‌اند،مقام معظم رهبری نیز مدام به افزایش نقش بی‌بدیل این لشکر در جای جای کشور تاکید می‌کنند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه وقف از زمان پیامبر اکرم(ص) در چند باب آمده است،گفت: در موضوعات خیرات،حسنه جاریه و صدقات وقف آمده و شامل آحاد جامعه است و ماموران امور وقف باید به عمل به نیات وافقان، و عدم تغییر موقوفات دقت کنند.

وی اذعان داشت: در سال ۱۱ هجری و روز ۲۸ صفر سالروز جانسوز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و در آخر صفر شهادت امام رضا(ع) است که مردم مسلمان در این روزها به عزاداری می‌پردازند.

مسوولان به جوانان اعتماد کنند و امور را به دست آنها بسپارند 

آل‌هاشم ادامه داد: باید مسوولان با اعتماد به جوانان که تضمین‌کننده انقلاب هستند، امور کشور را به دست آنها بسپارند و در مقابل  جوانان نیز با نیکی به پدر و مادر و خدمت به کشور کارهای خیر و بابرکت انجام دهند.

نظر شما