شناسهٔ خبر: 22582022 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

برگزاری آیین سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) در شهرستان ابرکوه

سوگواران و عزادارن در دسته های سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در هیات های مذهبی عزاداری کردند. مردم عاشق و ارادتمند این خطه به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)

صاحب‌خبر - سوگواران و عزادارن در دسته های سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در هیات های مذهبی عزاداری کردند.
مردم عاشق و ارادتمند این خطه به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سالروز شهادت امام رئوف امام رضا (ع) با حضور در حسینیه ها ، مساجد و امامزادگان با برپایی آیین عزاداری بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، همچنین صلوات خاصه امام رضا (ع) با حضور ارادتمندان به ساحت مقدس آن حضرت و اهل بیت (ع) برگزار شد.
ذاکران اهل بیت با مداحی به مناقب و سخنرانان نیز به بیان فضایل و کرامات و ویژگی های بارز شخصیتی امام رضا (ع) پرداختند.
شهرستان ابرکوه در مسیر جاده طریق الرضا(ع) قرار دارد به همین دلیل زائران زیادی از استان های جنوبی برای زیارت بارگاه ملکوتی هشتمین امام شیعیان از این مسیر ترد می کنند.
همچنین به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج یادواره 72 تن از شهدای گرانقدر محله « دربقلعه» ابرکوه با حضور قشرهای مختلف مردم عزادار در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد.
یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس در این آیین به گوشه هایی از ایثار و فداکاری رزمندگان و شهدای والامقام در دوران 8 سال دفاع مقدس و دفاع از حرم ولایت پرداخت .
سرهنگ محمد رضا اوجی، با بیان اینکه امروز شهدای گرانقدر ایران اسلامی الگوی بزرگ برای جهان اسلام در دفاع از اسلام ناب محمدی هستند، افزود: شهدا در دفاع از اسلام و انقلاب و مدافعان حرم نیز افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران و جهان هستند.
وی با بیان اینکه حضور بسیجیان و رزمندگان برای دنیا پیام دارد، تصریح کرد: زیربار زور نرفتن و استقلال، بارزترین پیام شهدا و بسیجیان اسلام است که این پیام جهانی شد.
در این آیین یکی از مداحان اهل بیت (ع) به مناسبت 28 صفر سالروز رحلت پیامبر (ص) اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهدا به مدیحه سرایی پرداخت.
آیین یاد شده به همت بنیاد شهید و ناحیه مقاومت بسیج و پایگاه مقاومت شهید محمد منتظری و شهیده پروین روحی شهرستان ابرکوه برگزار شد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام

نظر شما