شناسهٔ خبر: 22581937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش بینی برداشت 21 هزار تن پرتقال و نارنگی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس پیش بینی کارشناسان 21 هزار تن پرتقال و نارنگی در سال جاری از باغ‌های استان برداشت و روانه بازارهای مصرف می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  زواره آزادپور مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این میزان محصول در باغستان‌های شهرستان‌های گچساران، باشت، کهگیلویه، چرام و لنده تولید شده است و عملیات برداشت از اول آذر شروع خواهد شد.

وی بیان کرد: سال گذشته 19 هزار تن محصول پرتقال و نارنگی در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.

آزادپور افزایش سطح باغ‌های بارور را دلیل بالا رفتن میزان تولید در سال جاری نسبت به سال قبل ذکر کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سه هزار و 17 هکتار باغ پرتقال و یکهزار و 620 هکتار باغستان نارنگی در این استان وجود دارد که از این میزان یکهزار و 833 هکتار باغ پرتقال و 934 هکتار باغ نارنگی باور است.

وی از اختصاص 20 درصد از زمین‌های کشاورزی منطقه امامزاده جعفر که به تازگی آبی شده به احداث باغ خبر داد و گفت: در یک برنامه چهارساله حدود 700 هکتار باغ مرکبات و زیتون در این منطقه احداث خواهد شد.

آزادپور در ادامه گفت که پیش بینی می‌شود امسال 270 تا 280 هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.

بیش از 43 هزار و 402 هکتار باغ در این استان وجود دارد که از این میزان بیش از یک هزار و 245 هکتار آن باغ با میوه‌های هسته دار تابستانی است.

انتهای پیام/ش

آغاز برداشت  پرتقال و نارنگی در کهگیلویه و بویراحمد 

نظر شما