شناسهٔ خبر: 22581913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

اختصاص 220میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان اردبیل

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: امسال 220 میلیارد ریال اعتبار تسهیلات اشتغال خانگی برای استان اردبیل اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، عظیم دشتی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نمین اظهارکرد: در سال 95 این مبلغ 28 میلیارد ریال بود اما امسال رشد قابل توجهی داشته است .

وی با بیان اینکه 5 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر به استان اردبیل اختصاص یافته افزود: این تسهیلات یارانه دار بوده و با سود بازپرداخت 18 درصد به متقاضیان و تعاونی های درخواست کننده پرداخت می شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: این تسهیلات برای استفاده صاحبان صنایع، دانشجویان جویای کار در مناطق محروم، روستاهای مرزی و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر تعیین شده است.

وی در خصوص چگونگی اختصاص این تسهیلات تصریح کرد: افراد و صاحبان صنایع درخواست خود را از طریق ادارات کل کار ، صنعت ، معدن و تجارت ، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی به دبیرخانه ارسال کنند و پس از تصویب در شورای عالی اشتغال به بانک های عامل ابلاغ می شود.

فرماندار نمین هم در این جلسه با بیان اینکه سهم هر شهرستان از تسهیلات اشتغال فراگیر 6 درصد است افزود: بیش از 330 میلیارد ریال از محل این تسهیلات به شهرستان نمین اختصاص یافته است.

فرهاد عبدالعلی پور اظهار کرد: در سال 95 طرح های اشتغال شهرستان نمین به ارزش 90 میلیارد ریال برای استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی به بانک های عامل معرفی شده است.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از صنایع تولیدی و کارخانجات استان اردبیل در محدوده شهرستان نمین واقع شده گفت: باید سهم شهرستان نمین از تسهیلات اشتغال فراگیر از میزان فعلی بیشتر شود.

فرماندار نمین با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی اغلب در بین اقشار ضعیف و کم درآمد مورد استقبال قرار می گیرد افزود: به دلیل فعالیت فعالان صنایع دستی در این شهرستان باید سهم شهرستان از محل تسهیلات مشاغل خانگی افزایش یابد.

نظر شما