شناسهٔ خبر: 22581813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

ولایت فقیه ریشه در ولایت امام رضا(ع) دارد

ورامین- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در جمع عزاداران ورامینی به مناسبت شهادت امام رضا(ع) گفت: ولایت فقیه ریشه در ولایت امام رضا(ع) دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید رضا تقوی ظهر یکشنبه در مراسم عزاداری مردم مومن و ولایتمدار ورامین که با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در این شهرستان در مسجد چهارده معصوم علیهم السلام با بیان روایات و احادیثی در خصوص مقام امام رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) عناوین پسندیده زیادی دارند، یکی از این عناوین، امام اهل القرآن بود.

وی به ارتباط بین حضرت رضا(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرده و افزود: پیامبر اکرم(ص) عبارت «بَضْعَةٌ مِنِّی» ، به معنای «پاره تن من» را تنها در خصوص حضرت زهرا(س) و امام رضا(ع) به کار برده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به عصر زندگی امام رضا(ع) گفت: مامون با تمام پلیدی ها و جنایاتی که کرده است، عالم ترین حاکم عباسی بود به فقه و احکام اسلامی و علاقمند به مناظرات علمی بود و با حیله های سیاسی خود را شیعه معرفی می کرد و بر خلاف پیشینیان خود، از سرکوب محبان اهل بیت دست کشید و راه محبت را پیش گرفت و بر حق بودن امام علی(ع) را مطرح کرد و به نام حضرت رضا(ع) به عنوان ولیعهد خلیفه سکه زد.

تقوی با بیان این که مامون با ایجاد موج فکری سعی در تهاجم فرهنگی و تضعیف مکتب اهل بیت داشت، گفت: از این تاریخ به بعد هرچه داریم از حضرت رضا(ع) داریم، در زمان امام رضا(ع) ۶ امامی، ۷ امامی و واقفیه داریم، که بر حضرت موسی بن جعفر(ع) توقف کردند، عده ای ظاهرالصلاح به جنگ مکتب شیعه آمده بودند، سعی داشتند با وارد کردن اتهاماتی به امام رضا(ع) به جایگاه ایشان ضربه بزنند.

وی گفت: امروز دشمن در فضای مجازی در حال تخریب نیروهای مخلص است، آن روز هم به تخریب امام رضا(ع) پرداختند، اما هر روز بر محبوبیت ایشان افزوده می شد و ایشان بر ولایت تاکید داشتند، امروز در عصر ما سکان دار ولایت، امام خامنه ای است، که ریشه در غدیر دارد، برخی بدانند، اگر به جایگاه ولایت فقیه بی اعتنا باشند ضرر خواهند کرد.

تقوی عشق به مقام معظم رهبری را عشق به امام رضا(ع) خواند و افزود: یکی از تاکیدات امام رضا(ع) عاشورا و کربلا بود، هر خانه ای که نام امام حسین(ع) در آن برده شود با برکت خواهد بود و فرزندان آن خانه سالم تربیت می شدند، این تاکید امام رضا(ع) است که مجلس عزاداری امام حسین(ع) گرم نگاه داشته شود.

بر اساس این گزارش، نماز ظهر امروز به امامت آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی اقامه شد.

نظر شما