شناسهٔ خبر: 22581783 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحلیلگر سیاسی:

آمریکایی‌ها به دولت ترامپ برای اقدام علیه خشونت‌ها در میانمار فشار بیاورند

R1036247/P36447/S8,87,92,1115,1128/CT10

یک تحلیلگر سیاسی بر این باور است که شهروندان آمریکایی باید دولت واشنگتن را تحت فشار قرار دهند تا علیه خشونت‌ها نسبت به مسلمانان روهینگیا در استان راخین میانمار اقدام لازم را انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، روبرت مارو مدیر یک موسسه غیر دولتی مستقر در آمریکا که در زمینه میانمار فعالیت می کند، در سخنانی در دانشگاه میسون تاکید کرد: آمریکایی ها باید کاخ سفید را تحت فشار قرار دهند تا علیه خشونت های ادامه دار در قبال مسلمانان روهینگیا در میانمار اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: همه باید نسبت به بی عدالتی در استان راخین مطلع شوند تا نسل کشی متوقف شود.

از اواخر ماه اوت یعنی سه ماه قبل تاکنون بیش از 620 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از ترس اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی و ارتش میانمار، به بنگلادش گریخته اند. سازمان ملل این آمارها را منتشر کرده است.

تاکنون تعداد زیادی از مسلمانان روهینگیا در این عملیات سرکوب گرایانه کشته شده اند. نظامیان ارتش میانمار و اوباش به تعداد زیادی از زنان و دختران روهینگیا تجاوز کرده اند.

ابوالحسن محمود علی وزیر خارجه بنگلادش در ماه سپتامبر تاکید کرد که در جریان اقدامات سرکوب گرایانه و خشونت بار نیروهای امنیتی و ارتش میانمار، بیش از 3 هزار مسلمان روهینگیا جان خود را از دست داده اند.

مارو در ادامه اظهار داشت: به لطف توجه رسانه های خبری، مردم به تدریج کشتار و جنایات انجام شده علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار را متوجه می شوند. چند سال قبل اکثر آمریکایی ها حتی نمی دانشتند میانمار کجاست.

این فعال سیاسی گفت: ولی در کنار رسانه های خبری، ما باید اقدامات بیشتری را فراتر از تظاهرات و تجمع در برابر سفارت میانمار در واشنگتن انجام دهیم. کنگره آمریکا باید درباره این مساله مذاکره کند و از دولت بخواهد تا علیه خشونت های اعمال شده در میانمار اقدام لازم را انجام دهد.

صفوان الله وردی خبرنگار آناتولی هم که به تازگی از اردوگاه های آورگان روهینگیا در بنگلادش دیدن کرده، در این باره تاکید کرد: از آنچه که در جریان سفر ماه گذشته به منطقه مشاهده کردم، واقعا وحشت زده شدم. من واقعا نمی توانم درک کنم که یک انسان چگونه می تواند چنین اقدامات شیطانی را مرتکب شود. این قطعا یک نسل کشی ادامه دار است و من از این می ترسم که تا مقام ها بخواهند به یک توافق جامع دست یابند، کل مسلمانان روهینگیا در استان راخین به سرنوشت مشابهی دچار شوند که در رواندا یا بوسنی در گذشته اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

نظر شما