شناسهٔ خبر: 22581722 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

فدراسیون تکلیف حضور ما در آسیا را مشخص کند

درخشان: تا نیم فصل شرایط را تحمل می کنم

حمید درخشان گفت که تیمش روز دشواری برابر شاگردان علی دایی خواهد داشت. او همچنین از فدراسیون خواست تکلیف حضور نفت در آسیا را مشخص کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، حمید درخشان، سرمربی تیم نفت تهران در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل سایپا، گفت: سایپا تیم بسیار خوب و منسجمی است و بازی سختی مقابل این تیم داریم. سایپا تیمی بدون مشکلات حاشیه‌ای و با کادر فنی خوب است و امیدوارم بازی خوبی مقابل این تیم انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: شرایط خوبی نداریم و چند مصدوم هم داریم که فکر نمی‌کنم به این بازی برسند اما سعی می‌کنیم از همه داشته‌هایمان استفاده کنیم و با انجام یک بازی خوب 3 امتیاز را مقابل سایپا بگیریم.

 

سرمربی نفت تهران عنوان کرد: در هفته‌های گذشته درگیر حضور در لیگ قهرمانان آسیا بودیم، هر روز یک خبر جدید منتشر و صحبت‌های جدیدی مطرح می‌شود که این صحبت‌ها به تیم لطمه می‌زند. بازیکنان انگیزه بالایی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دارند و این موضوع می‌تواند برای هر تیمی یک نقطه خوبی باشد اما ما هر روز شاهد این هستیم که صحبت‌هایی می‌شود که ما به این مسابقات نمی‌رویم، یک روز می‌گویند مدارک نداریم و یک روز می‌گویند تیم‌تان بدهی دارد.

 

درخشان افزود: تقریبا بعد از هر تمرین نیم‌ساعت جلسه می‌گذاریم و بچه‌ها را از لحاظ روحی و روانی آماده می‌کنیم. نمی‌دانم چرا تبعیض می‌گذارند بین نفت و دیگر تیم‌ها، بقیه باشگاه‌ها مشکلات‌شان چند برابر نفت است و کسی در مورد آن تیم‌ها صحبت نمی‌کند، تیم ما را یک روز حذف و یک روز تیم دیگری را جایگزین آن می‌کنند. خواهشم از مسئولان این است که وضعیت تیم ما را مشخص کنند. اگر قرار است نفت به آسیا نرود، مکتوب بنویسند و دلایل را هم بگویند و اگر هم قرار باشد که برویم، به صراحت بگویند و دیگر ما را به چالش نکشند چرا که این وضعیت ما را اذیت می‌کند. نمی‌دانم دیگر چه بگویم اما از لحاظ روحی و روانی وضعیت خوبی نداریم. در این شرایط هر روز باید به بازیکنان توضیح بدهیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که کمیته بدوی فدراسیون فوتبال تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و ذوب‌آهن را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده و به نظر شما با این اقدام فدراسیون نمی‌توان گفت که فدراسیون‌نشین‌های اصفهانی با نفت مشکل دارند؟ تصریح کرد: من با آقایان مشکلی ندارم، بحثم این است که اگر قرار است به آسیا نرویم، بگویند به چه دلیل نباید برویم. همه باشگاه‌های بدهی دارند و شاید هم از نفت مبلغی بدهی آنها بیشتر باشد. چطور آنها را در اولویت می‌گذارند و به آسیا می‌فرستند؟

 

درخشان تاکید کرد: ما با طلب و بدهی کسی کاری نداریم اما AFC هم اینجا نیست که ببیند ما به چه کسانی چک می‌دهیم. تکلیف ما را زودتر مشخص کنید، این دوگانگی ما را اذیت می‌کند، هر روز بازیکن از من سوال می‌پرسد که ما به آسیا می‌رویم یا خیر؟ ما بازیکن را از لحاظ جسمی بالا می‌آوریم اما نمی‌دانیم که دیگر از لحاظ روحی چه کاری برای آنها انجام دهیم. حرف‌هایی زده می‌شود که سندیت ندارد و اصلا مکتوب گفته نمی‌شود. حرفمان این است که تکلیف‌مان مشخص شود و دلایل کنار گذاشته شدن‌مان را از آسیا به ما بگویند تا حداقل ما ذهن‌مان را برای کارهای دیگر متمرکز کنیم.

 

سرمربی نفت در واکنش به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اکثر بازیکنان تیمش  به خاطر مشکلات مالی این تفکر را دارند که در نیم‌فصل با اولین پیشنهاد راهی تیم دیگری شوند، گفت: به هر صورت این حق بازیکنان است که تیم آینده خود را انتخاب کنند ضمن اینکه ما نمی‌توانیم بازیکنی را به زور نگه داریم. یک بازیکن طبق قانون باید تا نیم‌فصل حداقل 30 تا 50 درصد پول خودش را بگیرد و اگر این اتفاق رخ ندهد می‌تواند راهی تیم دیگری شود، این قانون فدراسیون است و فقط شامل تیم ما نمی‌شود. در تیم ما مشکلاتی وجود دارد، امیدواریم حل شود و قدر مسلم بازیکنان انتظار دارند حق و حقوق خود را بگیرند.

 

درخشان درباره اینکه گفته می‌شود خودش نیز دریافتی از باشگاه نفت نداشته گفت: بله من تا این جای فصل حتی یک ریال هم دریافتی نداشتم در حالی که بازیکنان 20 درصد قرارداد خود را گرفته‌اند. فعلا دارم با عشق کار می‌کنم.

 

وی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی قرار است با عشق کار کند، خاطرنشان کرد: تا نیم‌فصل این شرایط را تحمل خواهم کرد و بعد از آن نمی‌گویم می‌روم بلکه تکلیف خود را روشن خواهم کرد اما باید یک چیز را روشن کنم فقط باشگاه ما نیست که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و باشگاه‌هایی هستند که تا الان 10 درصد پولشان را گرفته‌اند اما صدایشان در نیامده است.

 

سرمربی نفت راجع به اینکه برای نیم‌فصل چه برنامه‌ای برای تقویت تیمش دارد، گفت: باید اول مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم مرتفع کنیم تا زمانی که تیم به آرامش نرسد، نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم. قطعا در نیم‌فصل دوم تیم ما از نظر فنی بهتر خواهیم شد و دوست داریم بازیکنانی را هم در اختیار بگیریم اما قبل از آن باید شرایط را بررسی کنیم.

 

درخشان در ارتباط با اظهارات علی کریمی علیه فدراسیون فوتبال و حمایت برخی از مربیان از او تصریح کرد: ما نباید علیه فدراسیون عمل کنیم، اگر هم صحبتی شده در مورد فساد در فوتبال بوده که من با نظر کریمی در این مورد موافقم، متاسفانه فساد در فوتبال ایران وجود دارد و باید همه کمک کنیم تا به حداقل برسد. بیشترین انتظار ما از فدراسیون فوتبال به عنوان بالاترین مرجع در این رشته در کشورمان است. فدراسیون باید در اجرای قانون قاطع‌تر عمل کند و عوامل آن دقت بیشتری در اجرای احکام داشته باشند.

 

وی در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران در مورد ضعف تیم نفت در خط هافبک گفت: مشکلاتی در خط هافبک داشتیم که هنوز برطرف نشده است. متاسفانه کامدار و احمدی دو بازیکن ما در این پست مصدوم هستند و این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند. به طور کل می‌گویم یکی از مشکلات اصلی که باعث شده مشکلات فنی و مصدومیت برای بازیکن ما پیش بیاید، عدم آمادگی ذهنی بازیکنان است. بازیکن وقتی تمرکز نداشته باشد نمی‌تواند خوب تمرین کند و مصدومیت برای او اتفاق می‌افتد.

 

سرمربی نفت در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد اینکه چه بازیکنانی در نیم فصل می‌توانند به کار تیمش بیایند، اظهار داشت: مسلما هیچ باشگاهی بازیکن خوب خود را در نیم فصل از دست نمی‌دهد که ما بخواهیم روی جذب او حساب کنیم. شاید فقط بازیکن ایرانی در خارج از کشور با تیمش فسخ کند و به عنوان بازیکن آزاد بخواهد به کشور برگردد.

 

درخشان درباره بحث جادوگری در فوتبال ایران یادآور شد:  فلسفه جادوگری در قرآن هم آمده و من اعتقاد دارم مربیانی سمت جادوگران می‌روند که از نظر فنی ضعیف هستند. هر آدم ضعیفی متوسل به سحر و جادو شود مسلما برای او تبعات بدی خواهد داشت. آدم باید در هر زمینه‌ای به خدا توکل کند و اگر برای برطرف کردن ضعف‌های خود تلاش کند خدا هم در این راه او را کمک خواهد کرد.

نظر شما