شناسهٔ خبر: 22581571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئيس پليس فتاي استان اصفهان:

خواستگار؛ اذخاذ از آب در آمد

جوان آنلاين

فردي كه به بهانه ازدواج تصاوير شخصي دختران جوان را دريافت كرده و با تهديد به انتشار اين تصاوير در فضاي مجازي از آنها اخاذي مي كرد در عمليات ماموران پليس فتاي استان شناسايي و دستگير شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،   به نقل از پايگاه خبري پليس سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي اظهار داشت: در پي شكايت خانمي به اين پليس مبني بر اينكه فردي در يكي از شبكه هاي اجتماعي به بهانه ازدواج با وي ارتباط برقرار كرده و با به دست آوردن تصاوير شخصي قصد اخاذي از او را دارد ، موضوع در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت .

سرهنگ مرتضوي گفت: شاكي در اظهارات خود عنوان داشت مدتي پيش در فضاي مجازي با فردي غريبه آشنا شده كه وي پس از چندين ماه ارتباط در فضاي مجازي از وي خواستگاري كرده و به همين بهانه درخواست مي كند تا تصاوير شخصي اش را در اختيارش بگذارد .

اين مقام مسئول عنوان داشت: خواستگارقلابي كه توانسته اعتماد طعمه خود را جلب و تصاوير شخصي او را به دست آورد پس از مدتي تغيير رفتار داده و با تهديد به انتشار اين تصاوير در فضاي مجازي اقدام به اخاذي از شاكي مي كند .

رئيس پليس فتاي استان خاطر نشان كرد: ماموران با دريافت اطلاعات لازم از شاكي پرونده و انجام اقدامات علمي و تخصصي ويژه هويت متهم را شناسايي و طي عملياتي با هماهنگي مقام قضائي او را دستگير وپس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضائي دادند .

سرهنگ مرتضوي در پايان با بيان اينكه شهروندان نبايد به افراد غريبه در فضاي مجازي اعتماد كرده و فريب وعده هاي توخالي و واهي آنان را بخورند گفت: چه بسيار افراد شيادي كه در شبكه هاي اجتماعي خود را با چهره هاي به ظاهر خوب و قابل اطمينان معرفي مي كنند اما در نهايت هويت اصلي آنها پس از دريافت اطلاعات شخصي طعمه خود آشكار مي شودو آن صورت ديگر خود را نشان مي دهند .

نظر شما