شناسهٔ خبر: 22580672 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

اجرای طرح ملی «الگوی تلاوت» در دارالقرآن‌های آذربایجان غربی

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان غربی از اجرای طرح ملی «الگوی تلاوت» در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پانا، جلسه توجیهی کارشناسان قرآن و مربیان دارالقرآن ها با موضوع «طرح ملی الگوی تلاوت»  در سالن شماره 2 اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

«طاهر اسدپور» رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: این طرح براساس تفاهم‌نامه امضا شده میان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و در 12 استان کشور اجرا می شود و با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی نیز بعنوان قطب قرآنی کشور مطرح بوده، این استان نیز برای اجرای طرح ملی اگوی تلاوت انتخاب شده است.

این مقام مسوول، ایجاد شبکه قاری پروری در سطح کشور را از ویژگی های این طرح دانست و بیان کرد: هدف اصلی این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی به منظور تربیت چهره های نخبه و مطرح در زمینه قرائت قرآن کریم است.

وی عنوان کرد: این طرح ویژه دانش‌آموزان 8 تا 14 سال می باشد و پس از تعیین سطح در چهار سطح مقدماتی، عمومی، پیشرفته و عالی اجرا خواهد شد. دارالقرآن‌ها باید کلاس‌های آموزشی این طرح را به تعداد حداقل ده نفر اجرا کنند و اگر غیر از این باشد اجرای آن منتفی خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌ کل آموزش و پرورش استان گفت: براساس آیین‌نامه طرح ملی الگوی تلاوت، دانش‌آموزان با حضور در مراکز دارالقرآن فرازی ۱۵ دقیقه‌ای را به صورت تقلیدی از ۴ استاد قرائت قرآن عبدالباسط، شحات، صدیق منشاوی و مصطفی اسماعیل قرائت می‌کنند. این مرحله می‌تواند تا ده بار به تکرار بینجامد تا زمانی که دانش‌آموزان بتوانند به خوبی از این قرائت‌ها تقلید کنند پس از آن اگر دانش‌آموز موفق به تقلید مطلوب از این قرائت‌ها نشد مربی دارالقرآن باید قاری دیگری را به او معرفی کند.

اسدپور افزود: براساس شیوه‌نامه این طرح با اولویت دانش‌آموزان پسر اجرا می شود اما اجرای این طرح در دارالقرآن های ویژه دانش آموزان دختر نیز بلامانع است.

وی با بیان اینکه این طرح در دارالقرآنهای نواحی دوگانه ارومیه، خوی، میاندوآب، نقده، شاهین دژ و تکاب از ترم دوم آموزشی امسال آغاز می شود؛ افزود: در پایان دوره سطح عالی طرح به گونه‌ای طراحی شده که دانش‌آموز تبدیل به یک قاری بین‌المللی شود.

این مقام مسوول، اجرای طرح ختم سوره یاسین، طرح حفظ موضوعی قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی و طرح قصه گویی قرآنی با همکاری کانون پرورشی فکری را از طرح های اولویت دار دارالقرآنها آموزش و پرورش استان عنوان کرد.

نظر شما