شناسهٔ خبر: 22580642 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واشنگتن پست:دروغ های ترامپ به تعداد 9عدد در روز رسیده است

تهران – ایرنا – تارنمای واشنگتن پست گزارش داد: حقیقت یاب ها متوجه شده اند که در 35 روز اخیر دروغ های ترامپ به تعداد 9 عدد در روز رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این تارنما با اشاره به قسمتی از برنامه های خود که ادعاهای ترامپ را پیگیری می کند ، افزود : ترامپ در 298 روز اول ریاست جمهوری خود یک هزار و 628 بار دروغ یا صحبت های گمراه کننده بیان کرده که میانگین آن 5.5 دروغ در روز می شد.
این تارنما ادامه داد:
ترامپ که علاقه زیادی به توییت کردن دارد، 50 ادعای دروغ یا گمراه کننده به تعداد سه بار یا بیشتر گفته است. یکی از پرسر و صداترین دروغ های وی درمورد لایحه مراقبت درمانی یا اوباماکراست. او گفته که اوباماکر 'اساسا از بین رفته' و 60 بار ادعاهای این چنینی در این مورد داشته است.
علیرغم تلاش های دولت برای جلوگیری از توسعه وبهبود ثبت نام ها برای اوباماکر درسال 2018، بیش از 200هزار آمریکایی به علاوه ثبت نام کنندگان درسال 2016، در روز 1 نوامبر (10 آبان) برای اوباماکر نام نویسی کرده اند و تعداد بازدید کنندگان سایت مراقبت های بهداشتی آمریکا (Healthcare.gov) در آن روز به 1 میلیون نفر رسید.
ترامپ 55 بار به روش های مختلف دروغین در افکار عمومی القا کرده که ایجاد شغل و سرمایه گذاری های تجاری کرده است. یکی از این ادعاها در مورد شرکت اکسون موبیل بود که اعلام شده بود؛ در زمان ریاست جمهوری ترامپ 35 هزار شغل ساخت وساز و 12 هزار شغل تمام وقت در این شرکت ایجاد شده است.
رییس جمهوری آمریکا 31 بار اعلام کرده که آمریکا بیشترین مالیات را در دنیا دارد اما بر اساس آمار سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، دانمارک به دلیل شرایط تولید ناخالص داخلی خود در این زمینه پیشرو است.
وی همچنین 19 بار ادعا کرده که آمریکا بالاترین نرخ مالیات شرکتی را دارد اما به گفته حقیقت یاب ها این موضوع گمراه کننده است چرا که بین نرخ 35 درصدی مالیات شرکت ها و نرخ موثر مالیاتی شرکت ها تفاوت وجود دارد.
طبق آمار دفتر بودجه کنگره آمریکا، این کشور از نظر بالا بودن نرخ موثر مالیاتی شرکت ها رتبه چهارم در جهان را دارد.
ترامپ تا به حال 40 بار ادعا کرده است که طرح اصلاحاتی او 'بزرگترین کاهش مالیات در تاریخ کشور است'. در صورتی که اطلاعات وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که این طرح کاهش مالیاتی از نظر رتبه تاثیرگذاری در رده هشتم تاریخ این کشور است.
ادعای دیگر او در تور 12 روزه خود در آسیا بود که وی در ملاقات با نخست وزیر ژاپن و استرالیا چندین بار تاکید داشت که با این کشورها کسری تجاری دارد اما ترنبول نخست وزیر استرالیا پس از آن اشاره کرد:'به غیر از ما'.
به گزارش واشنگتن پست، ترامپ سریعا پس ازصحبت همتای استرالیایی خود، صحبت های وی را تایید کرد اما پس از آن اظهار داشت که باید آمارها را بررسی کند ولی ترنبول به او اطمینان داد که این موضوع درست است.
مجموع ادعاهای پوچ رییس جمهوری آمریکا با ادامه همین روند تا پایان سال اول کاری وی به 1999 خواهد رسید و اگر مسیر یک ماه اخیر خود را ادامه دهد این آمار از 2 هزار دروغ تجاوز می کند.
اروپام**3234**1590
انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /*

نظر شما