شناسهٔ خبر: 22580558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله مکارم شیرازی:

فضای مجازی در مواردی "دام سیاسی" است/ هیچگاه نباید به دشمنان "خوش‌بین" باشیم

R7854/P41362/S6,62/CT11

مرجع تقلید شیعیان گفت: مشکل فضای مجازی تنها ایجاد مفاسد اخلاقی و تزلزل اخلاقی نبوده، بلکه در مواردی "دام سیاسی" محسوب می‌شود،

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی صبح امروز در دیدار محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به وقوع زلزله کرمانشاه، این موضوع را مهم‌ترین مسئله روز کشور برشمرد و اظهار داشت: علیرغم حضور سریع و جامع دولت در این حادثه، ولی همچنان مشکلات زلزله‌زدگان فراوان است

وی با بیان اینکه ساخت‌وساز واحدهای تخریب‌شده نباید باگذشت زمان مورد فراموشی ملت و دولت قرار گیرد، ابراز کرد: امید در دل‌ها برای بازسازی اماکن تخریب‌شده نباید به یأس تبدیل شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به برنامه‌ریزی برای توجه به ساختمان‌های فرسوده خاطرنشان کرد: متأسفانه ساختمان‌های فرسوده در حوادث ضایعات بسیاری دارد و هزینه نوسازی ساختمان‌های فرسوده پیش از وقوع زلزله بسیار کمتر از آن است که پس‌ازآن بخواهیم به آن رسیدگی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت نظام‌مهندسی باید از شرایط فعلی خارج شود، عنوان کرد: کارها در این زمینه نباید تشریفاتی و منبع درآمدی برای عده‌ای باشد، بلکه باید دقت در ساخت‌وسازها صورت گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه، مشکلات فضای مجازی را موردتوجه قرار داد و گفت: مشکل فضای مجازی تنها ایجاد مفاسد اخلاقی و تزلزل اخلاقی نبوده بلکه در مواردی دام سیاسی محسوب می‌شود،

وی خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از فضاهای مجازی دام‌هایی را طراحی کرده تا بتوان نظام را به فروپاشی بکشاند که در این شرایط مسئولان باید هوشیارتر باشند، چراکه دشمنان و غربی‌ها سوءنیت دارند و ما نباید هیچ‌گاه به آنان خوش‌بین باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه باید همواره نسبت به رفتار دشمنان با بدبینی رفتار کنیم، یادآور شد: باید برای فضای مجازی فکری کنیم تا شاهد آسیب‌های متعدد آن و هجمه‌های اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی در آن نباشیم.

وی با تأکید بر اینکه حل مشکل فضای مجازی دست‌به‌دست دادن همه مسئولان را می‌طلبد، افزود: مسئولان کشور بارها درباره آثار فضای مجازی در پرونده‌های قضایی هشدار داده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان اخذ عادلانه مالیات را موردتوجه قرار داد و گفت: دریافت مالیات نباید به‌گونه‌ای باشد که گردن‌کلفت‌ها از آن فرار کنند و کسبه‌ها و افراد جزء، درگیر آن و مجبور به پرداخت باشند بنابراین باید بر آن نظارت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما