شناسهٔ خبر: 22580521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تداوم موج همدلی مردم فارس با زلزله زدگان کرمانشاه

خبرنگار ایرنا از آباده در شمال فارس روز یکشنبه گزارش داد: چهارمین محموله کمک های مردمی این شهرستان شامل 12 میلیون تومان کمک نقدی و 700 میلیون تومان کمک های

صاحب‌خبر - خبرنگار ایرنا از آباده در شمال فارس روز یکشنبه گزارش داد: چهارمین محموله کمک های مردمی این شهرستان شامل 12 میلیون تومان کمک نقدی و 700 میلیون تومان کمک های غیرنقدی به مناطق زلزله زده ارسال شد.
محمدرضا زارع فرماندار شهرستان آباده با تشکر از مردم شهرستان در کمک به هموطنان کرمانشاهی خود از آنها خواست در کمک به مردم زلزله زده اقلامی که هلال احمر اعلام می کند را مد نظر داشته باشند.
خبر دیگری نیز حاکی است نخستین محموله کمک های کارکنان آموزش و پرورش فارس برای اهدا به مردم زلزله زده غرب کشور ارسال شد.
علی پورولی دانش آموز دبیرستان اندیشه شیراز نیز پس از قهرمانی در رقابت های کشتی کشور هدیه نقدی و مدال خود را به زلزله زدگان کرمانشاه تقدیم کرد.
رئیس سازمان دانش آموزی فارس نیز از آمادگی این سازمان برای دریافت کمک های غیر نقدی فرهنگیان و دانش آموزان خیر و نوع دوست این استان در قالب طرح ' امواج مهربانی' برای کمک به دانش آموزان و فرهنگیان زلزله زده کرمانشاه خبر داد.
محسن کلاری افزود: فرهنگیان و دانش آموزان نیک اندیش این استان می توانند کمک های غیر نقدی خود را تا اول آذرماه امسال در شهرستان ها و مناطق به دفاتر سازمان دانش آموزی تحویل دهند.
وی گفت: علاقمندان و نوع دوستان متقاضی کمک به دانش آموزان وفرهنگیان زلزله زده غرب کشور می توانند کمک های غیرنقدی خود را صرفا در قالب لوازم التحریر و پتوی نو به دفاتر سازمان دانش آموزی مناطق خود تحویل دهند.
از شهرستان مرودشت نیز خبر رسید که داروسازان این شهرستان 540 تخته پتو برای ارسال به مناطق زلزله زده تدارک دیدند.
دانشجویان ساکن خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز چهار هزار قوطی کنسرو مواد غذایی به هموطنان زلزله زده غرب کشور اهدا کردند.
روابط عمومی اورژانس فارس نیز گزارش داد که چهار مصدوم بد حال زلزله دیده کرمانشاه شامگاه شنبه 27 آبان ماه جاری توسط تکنسین های اعزامی این استان از بیمارستان صحرایی دایر شده در بیمارستان تخریب شده سرپل ذهاب به شهر کرمانشاه منتقل شدند.
بر اساس این گزارش، یک مادر باردار، بانویی که دچار مسمومیت شدید شده بود، مردی که از زیر آوار نجات یافته بود و فردی که در اثر ریزش آوار مشکوک به خونریزی داخلی بود توسط نیروهای اعزامی از استان فارس به مراکز درمانی شهر کرمانشاه منتقل شدند.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که بر اساس اعلام مسئولان تاکنون 436 کشته و افزون بر 10 هزار و 179 مصدوم در استان داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
9873/ 2027
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

نظر شما