شناسهٔ خبر: 22580060 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شرفخانی خبر داد:

مراسم اعطای جایزه ملی وقف به ۵۴ نخبه کشور بر گزار می شود

همایش پنجاه و پنجمین سال اعطای جایزه ملی وقف به منظور تجلیل از ۵۴ نخبه کشور روز سه شنبه، ۳۰ آبان ماه همزمان با روز وقف علم وفناوری و با شرکت مسئولان علمی وفرهنگی کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف درگفت وگویی با اشاره به اهمیت وقف علم وفناوری وتاثیر آن بر پیشرفت وتوسعه کشور گفت: در حال حاضر نیازمند وقفهای جدید در حوزه‌های هسته‌ای، پژوهش، تربیتی و  علمی هستیم و امیدواریم خیران در این زمینه نیز رویکردی جدی داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعطای جایزه ملی البرز گفت: مرحوم البرز از خیرین خوش فکری بود که برای توسعه علمی کشور تلاش کرد و با تقدیر از دانش آموزان و دانشجویان نمونه گامی در مسیر تعلیم و تربیت کشور وشکوفایی استعداد نخبگان  برداشته شده است.

شرفخانی افزود: موقوفۀ بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به اشاعه فرهنگ وعلم ودانش  کشور از طریق اعطاء جوائزی به نام جایزه بنیاد البرز به دانشمندان، مخترعین، دانشجویان، طلاب و دانش آموزان برتر ایرانی، به همت مردی خیراندیش و نیک سیرت، مرحوم حسینعلی البرز تاسیس شد و سالانه جوایز با ارزشی به افراد برگزیده اهداء می شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه و در راستای تحقق نیات واقف، همایش پنجاه وپنجمین سال اعطای جایزه بنیاد البرز به منظور تجلیل از ۵۴ نخبه کشور، ۴ دانشمند، ۳ مخترع، ۷ نخبه، ۳۰ دانشجوی نخبه و ۱۰ طلبه علوم دینی در سطح ملی در روز سه شنبه سی ام آبان ماه سال جاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه ورئیس سازمان اوقاف، مسئولان، شخصیتهای علمی و فرهنگی در سالن همایش حوزه هنری تهران بر گزار می شود.

نظر شما