شناسهٔ خبر: 22580058 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجتماع عظیم عزاداران رضوی در آستان ثامن الائمه(ع)

مشهد- ایرنا- همزمان با ظهر سی ام ماه صفر و سالروز شهادت شمس الشموس علی بن موسی الرضا(ع) چهار هزار هیات مذهبی و حدود 300 هزار زائر پیاده در حرم ثامن الحجج(ع) در مشهد گرد آمدند و اجتماع عظیم عزادران رضوی را تشکیل دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، از صبح امروز هیاتهای مذهبی دسته روی خود را در قالب زنجیره زنی و سینه زنی همراه با نوحه خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از چهار خیابان منتهی به حرم مطهر آغاز کردند.
همزمان با دسته روی هیاتها مردم عزادار در خیابانها حضور یافتند و آنان را مشایعت نموده و با عزاداریشان همراه شدند. صاحبان ایستگاههای صلواتی نیز در مسیر با توزیع نذورات از این سفره معنوی برای خود توشه ای برچیدند.
همه خیابانهای منتهی به حرم امام رضا(ع) در مشهد مملو از جمعیت بود و نزدیک به چهار میلیون زائری که از ابتدای دهه پایانی صفر وارد مشهد شده بودند در این روز در خیابانها حضور یافتند تا بتوانند در مراسم سوگواری سالگرد شهادت ثامن الحجج(ع) شرکت کنند.
عزاداران وارد صحن جامع رضوی شدند و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر همراه با نوحه خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عزاداری به سبک و سیاق هیاتهای مذهبی پرداختند.
پرچمهای مزین به نام حضرت رضا(ع) توسط علمداران کاروانهای پیاده و هیاتهای مذهبی به اهتزاز درآمده بود. هر هیات به نوبت به یکی از رواقهای حرم مطهر می رفت و مراسم عزاداری را به سبک خود برای زائران برگزار می کرد.
سخنرانی کارشناسان مذهبی در بین عزاداران رضوی و سپس مراسم شام غریبان امام رضا(ع) پایان بخش برنامه های سالروز شهادت امام رضا(ع) در آستان ملائک پاسبان رضوی خواهد بود.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده

انتهای پیام /*

نظر شما